رییس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان ایلام:

مشترکین خانگی و تجاری بیمه حوادث گاز شدند

۵۸ درصد سبد انرژی ایلام از گاز طبیعی تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه بیش از ۵۸ درصد سبد انرژی این استان از طریق گاز طبیعی تامین می شود، گفت: گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان، حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان جنگلی شده است
کد خبر: ۱۳۲۸۲۴۲

به گزارش جام جم آنلاین ایلام؛ عباس شمس اللهی روز شنبه در دیدار با مدیرکل جدید دیوان محاسبات ایلام به روند گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد مناطق شهری و ۹۶ درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با گازدار شدن شهر پهله در آینده نزدیک، تمامی شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه توسعه گازرسانی در روستاها به خصوص مناطق مرزی، موجب کمک به حفظ امنیت مرزها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می شود، اظهار داشت: شرکت گاز استان به روستاهای مرزی ایلام توجه ویژه ای داشته بطوریکه تاکنون اکثر روستاهای این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تنها چالش تامین منابع مالی شرکت گاز استان را بدهکار بودن برخی ادارات و ارگانهای دولتی ذکر کرد و یادآور شد: انتظار می رود دیوان محاسبات از طریق بندهای قانونی در خصوص رفع این مشکل و تسویه مطالبات، شرکت گاز استان را یاری کند.

شمس اللهی با اشاره به اینکه ادارات برای مصرف انرژی ردیف بودجه‌ای مشخص دارند، ولی برخی از آنها نسبت به این موضوع مهم اهمال می‌کنند، گفت: بدلیل اینکه گاز بها بطور مستقیم به حساب خزانه واریز می شود و تأثیر ویژه‌ای در تامین و ارسال بودجه برای پروژه‌های گازرسانی استان دارد، کمک دیوان محاسبات در این زمینه برای توسعه گازرسانی به روستاهای باقیمانده استان بسیار راهگشا خواهد بود.
 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه الزام ادارات و دستگاه های دولتی برای استفاده از سوخت جایگزین در فصل سرد سال و هنگام حوادث قطع گاز ضروری است، یادآور شد: سال گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده هیچگونه قطعی گاز در استان وجود نداشت و همین امر باعث رضایتمندی مردم از عملکرد شرکت شد.

شمس اللهی با تاکید بر اینکه پایبندی همکاران به قانون و الزام به رعایت کلیه مقررات اداری باعث سلامت مالی و اداری در این شرکت شده است، تصریح کرد: این شرکت تعامل و همکاری کامل با دیوان محاسبات استان و ناظر مستقر در این مجموعه را دارد و در سال های اخیر شرکت گاز استان دارای کمترین میزان مغایرت بندهای قانونی بوده است.  

مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام نیز در این دیدار از خدمات شرکت گاز در امر گازرسانی به مناطق مختلف ایلام قدردانی کرد و گفت: دقت اجرای قانون، کار نظارت را دقیق تر و شفاف تر می‌کند.
محمدرضا پورافغان با بیان اینکه بطور قطع در نظرات مشورتی با شرکت گاز، تعامل دو طرفه خواهیم داشت، افزود: پرداخت گازبهای مصرفی ادارات از الزامات است و دیوان محاسبات پیگیری های قانونی لازم را در این راستا بطور جدی در دستور کار قرار خواهد داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها