رئیس جمهور در آخرین افتتاح طرح های ملی در دولت دوازدهم:

یکی از خواص برجام ورود کیک زرد به ایران بود

رئیس‌ جمهور گفت: مشکلاتی برای زندگی مردم خوزستان از نظر تأمین آب در شرایط گرما به وجود آمده، آب سدها کاهش یافته است و بخشی از این مشکلات در روزهای گذشته حل شده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۱۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌ های ملی وزارت نیرو، گفت: استان خوزستان دارای اهمیت ویژه‌ای است. سرزمین زرخیز و استان‌ مرزی کشور است. مردم خوزستان همواره مدافع ایران عزیز بوده‌اند.

وی افزود: مشکلاتی برای زندگی مردم از نظر تأمین آب در شرایط گرما به وجود آمده، آب سدها کاهش یافته است و بخشی از این مشکلات در روزهای گذشته حل شده است. امیدوارم با حضور جهانگیری، استاندار و وزیر نیرو، مشکلات استان خوزستان کاهش یابد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امیدوارم بر اساس دستوری که روز گذشته مقام معظم رهبری دادند، حل و فصل مشکلات استان خوزستان ادامه یابد.

روحانی همچنین در جریان بهره برداری از تصفیه خانه‌ای در استان مازندران، گفت: امروز شاهد افتتاح تصفیه خانه برای سه شهر بابل، بابلسر و خلخال هستیم. دو تصفیه خانه فاضلاب برای کنارک و حوره نیز امروز به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سلامت و زندگی مردم برای ما بسیار مهم است،اظهار داشت: بعد از اکسیژن و هوا آنچه مایه سلامتی و زندگی است، آب سالمِ آشامیدنی است. یکی از خدمات بسیار مهم وزارت نیرو در دولت تدبیر، تأمین آب سالم و تصفیه شده است

رئیس جمهور اظهار داشت: ان شاءالله افتتاح این تصفیه خانه ها برای مردم مازندران، اردبیل، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری مبارک باشد.

روحانی گفت: خوشحالم ضمن آبرسانی حاجی‌آباد فارس، سدی نیز برای این منطقه ساخته شده است. با شروع بارندگی امسال، این سد می‌تواند آب لازم را برای منطقه حفظ کرده و از بروز سیلاب جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه حجم این سد ۲۲۷ مترمکعب است، گفت: این سد آخرین سدی است که در دولت دوازدهم افتتاح و به مردم تقدیم می‌شود. در طول دولت‌ ما ۵۷ سد ملی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که از افتخارات این دولت به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور افزود: در کل ایران قبل و بعد از انقلاب ۱۴۴ سد ملی وجود داشت که در این دولت ۵۷ سد ملی به بهره‌برداری رسیده است که موجب حفظ آب و خاک و در سیلاب‌ها موجب حفظ جان مردم خواهد شد.

روحانی با اشاره به اینکه خوشحالیم که در فارس نیروگاه های مقیاس کوچک در حال توسعه است،افزود: ۲۸ نیروگاه مقیاس کوچک در اختیار این استان است که می تواند توسعه یابد.

وی گفت: در شرایط گرمای تابستان امسال نیاز شدید مردم به برق بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و باید نیروگاه ها افتتاح شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت نیروگاهی اضافه شد،اعلام کرد: در این دولت، سالانه دو هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شده است.

روحانی با بیان اینکه امسال به دلیل گرمای هوا و کاهش آب سدها با مشکل قطعی برق مواجه شدیم، گفت: در روزهای اخیر تلاش داریم تا برق خانگی قطع نشود اما در بخش صنعت با جیره بندی برق مواجه هستیم. امیدواریم با عبور از موج گرما در هفته های آینده از این مشکل عبور کنیم.

وی گفت: بسیار خوشحالیم از اینکه امروز دو سد در استان بوشهر افتتاح می‌شود. دو سد دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد. سه سد مخزنی بزرگ هم در حال ساخت است. امیدواریم افتتاح این سدها موجب خوشحالی مردم شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: افتتاح این سدها موجب تأمین آب شرب و کشاورزی مردم دشتستان و تنگستان خواهد شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها