معاون شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خبر داد:

با کشف ٥ هزار دستگاه ماینر در مصرف ٦ مگاوات انرژی برق صرفه جویی شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با کشف 5 هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز از مصرف 6 مگاوات انرژی برق جلوگیری شد.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با کشف 5 هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز از مصرف 6 مگاوات انرژی برق جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۳۲۸۱۰۲

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، سید محمد قافله باشی در خصوص کشف ماینرهای غیر مجاز برای مدیریت بهینه مصرف برق اظهار داشت: در تابستان امسال که با کمبود انرژی مواجه شده ایم ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف بهینه با اقدامات انجام شده تلاش کردیم تا از خاموشی ها کم کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: با کاهش بارش ها در فصل خشکسالی و از مدار خارج شدن نیروگاههای برق آبی کمبود تولید احساس می شد لذا در اولین گام فعالیت رمز ارزهای مجاز هم ممنوع شد و برای شناسایی رمز ارزهای غیر مجاز هم گشت های مختلفی بسیج شدند.
کشف 2500 دستگاه ماینر در یک نیروگاه تولید پراکنده
قافله باشی تصریح کرد: با همکاری اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی برخی مناطق که احتمال تولید و استخراج رمز ارز در آنها وجود داشت بازرسی ها آغاز شد و در روزهای گذشته توانستیم در یک مرکز نیروگاه پراکنده در شهر صنعتی البرز تعداد 2500 دستگاه ماینر غیر مجاز کشف و ضبط شد.
وی گفت: این نیروگاه قرارداد تولید پراکنده برق داشت اما یک سوم برق تولیدی خود را برای استخراج رمز ارز مصرف می کرد که تخلف و غیر قانونی است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: با کشف این ماینرها که بیش از 5 مگاوات برق مصرف می کرد از هدر رفت انرژی جلوگیری شد.
کشف 1950 ماینر در یک واحد صنعتی
قافله باشی یادآورشد:در بازرسی دیگر موفق شدیم 1950 دستگاه ماینر را که در یک شرکت تولیدی صنعتی به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود شناسایی کنیم.
وی گفت: این رمز ارزها در یک ساختمان که درب ورودی هم نداشت و اتریوم استخراج می کرد نصب شده بود که حدود260 کیلو وات برق شبکه را مصرف می کرد که پلمب کردیم.
قافله باشی گفت: روز گذشته در یک واحد دامداری در منطقه بویین زهرا که تعطیل شده و فعالیت نداشت هم 200 دستگاه میانر کشف شد که البته در مدار استخراج قرار نداشت اما آماده استخراج بود.
قافله باشی اظهارداشت: در سه روز گذشته موفق شدیم با همکاری مشترک اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز بیش از 4651 دستگاه ماینر غیر مجاز کشف و ضبط کنیم.
معاون فروش و خدما مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: غیر از موارد یاد شده در ابتدای سال هم تعداد 306 دستگاه رمز ارز غیرمجاز شناسایی و کشف شده بود که در مجموع حدود 5 هزار ماینر در سال جاری کشف و ضبط شده است.
صرفه جویی 6 مگاوات انرژی برق
قافله باشی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با کشف 5 هزار ماینر که بیش از 6 مگاوات انرژی برق را مصرف می کرد توانستیم معادل مصرف دو هزار مشترک خانگی را در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم.
پاداش میلیونی برای شهروندانی که مکان رمز ارزها را اطلاع دهند
وی بیان کرد: در شرایط کنونی بدون تردید خروج رمز ارزها از مدار استخراج می تواند به کاهش خاموشی ها کمک کند لذا از شهروندان درخواست می کنیم در صورت اطلاع از مکان نصب ماینر و تولید و استخراج رمز ارز مراتب را به شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند و از پاداش های یک میلیون تا سقف 10 میلیون تومانی این شرکت( بر اساس میزان کشف ماینر) برخوردار شوند.
وی گفت: البته واحدهای تولید شیر و لبنیات، مواد غذایی، دارویی با شیفت کامل تولید می کنند و این واحدها را از کاهش مصرف مستثنی کرده ایم تا نیازهای مردم تامین شود و مشکلی نداشته باشیم.
قافله باشی در خصوص اعمال خاموشی ها و ضرورت صرفه جویی در مصرف هم گفت: خوشبختانه صنایع تولید با همکاری خوب خود و تعطیلی دو روزه در شرکت های خود و صرفه جویی 90 درصدی موجب شدند از اعمال خاموشی خودداری شود که امیدواریم این همکاری تداوم یابد.
هوا گرمتر می شود/ مردم صرفه جویی کنند
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت بر اساس پیش بینی هواشناسی در هفته اینده نیز هوا گرم تر شده و امکان افزایش مصرف وجود دارد لذا از همه شهروندان و مشترکان خانگی درخواست می کنیم با صرفه جویی به میزان حداقل 10 درصد و خاموش کردن چراغ های اضافی منازل خود با شرکت برق همکاری کنند تا از خاموشی در روزهای اینده جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها