رهبر معظم انقلاب دیروز در بیانات‌شان به موضوع پیگیری مشکلات استان خوزستان و همچنین بی‌تدبیری‌ هایی که در جریان معضلات این استان صورت گرفته اشاره کردند.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۶۱

توجه به نکات حکیمانه‌ای که از سوی ایشان بیان شد از سوی مسوولان و دست اندرکاران ضروری است. واقعیت آن است که در جریان مشکلات پیش‌ آمده برای خوزستان اعتراضاتی از سوی مردم صورت گرفت. 

در درجه اول باید به این نکته توجه داشت که به هر صورت مردم این استان مطالبات بحقی دارند. در واقع مسوولان و دست اندرکاران سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه باید به این اراده و ادارک برسند که این مطالبات بحق است و باید به آن از مدت‌ها پیش توجه می‌شد.

وقتی مشکلی به وجود می‌آید نباید گذاشت که این چالش‌ها و معضلات تشدید شود تا بعدها به فکر رسیدگی به آن باشیم.

در واقع در این زمینه کوتاهی‌های بسیاری از سوی مسوولان صورت گرفته است.  یکی از مهم‌ترین مشکلات این استان کم آبی است و این مساله مطالبه بحقی بوده که طی سال‌های گذشته هم مورد درخواست مردم بود و ای کاش به این درخواست‌ها توجه بیشتری می‌شد.

طی سال‌های گذشته وقتی این مشکل بروز می‌کرد مردم این استان انتظار داشتند که از سوی مجریان که مدعی پاسخگویی هستند واکنش مناسبی به درخواست‌ها و مطالبات بحق آنها صورت می‌گرفت.

الان در شرایط فعلی البته در برخی مناطق آب رسانی برای حل موقت این چالش انجام شده است اما طبیعی‌ترین سوال مردم استان خوزستان این است که اگر این درخواست‌ها بجا بوده و این مشکل هم وجود داشته و الان درصدد پاسخگویی نسبی به آن برآمدند چرا در سال‌های گذشته نسبت به آن بی‌توجهی صورت گرفته است؟  اصلی‌ترین پاسخ به این سوال این است که در خصوص پاسخگویی درست به مردم، مسوولان و دست‌اندرکاران قصور کرده و وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند.

از همین رو،‌ طبعا هم انتظار این است که مقامات قضایی به نسبت به شکایات صورت‌گرفته در قبال بی‌توجهی به مطالبات بحق مردم اقدامات مقتضی را انجام دهند و نسبت به رسیدگی به پرونده خاطیان و مقصران اقدام کنند. 

از سویی دیگر این نتیجه حاصل می‌شود که این استان برای حل مشکلات خود نیازمند مدیریت صحیح است تا علاوه بر اشراف نسبت به درخواست‌های بحق مردم در خصوص حل مشکلات به وجودآمده کوشا باشد.

سال‌های سال است که مدیریت ناکارآمد باعث بروز این معضلات شده و مواخذه درستی هم در قبال این قصورها و تقصیرها صورت نگرفته است، بنابراین انتظار این است واکنش مناسبی نسبت به مقصران اصلی این چالش و بحران در استان خوزستان صورت گیرد. 

سید کریم حسینی - نماینده اهواز و باوی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها