سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی درگیری های مرزی پراکنده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو طرف را به خویشتنداری دعوت کرد.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) با اشاره به تداوم درگیری های پراکنده مرزی بین نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با ابراز تاسف از کشته و زخمی شدن افرادی از دو طرف، بر خویشتنداری طرفین و لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مرزی دو کشور تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم عبور دو کشور از تنش ها و درگیری ها و ضرورت دستیابی هر چه سریع تر به صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه کمک به طرفین برای دستیابی به صلح پایدار را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فارس، در جریان درگیری مرزی روز جمعه بین این دو کشور، یک نظامی آذربایجانی کشته و سه نظامی ارمنستانی نیز مجروح شدند.

لازم به ذکر است ژنرال «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه گذشته ارمنستان را مسئول تشدید تنش در منطقه بر شمرد و گفته بود: «هرچند جنگ تمام شده است، اما با وجود این، ما آماده هستیم و هر لحظه باید آماده جنگ باشیم».

«نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان نیز روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا مدعی شد که جمهوری آذربایجان قصد دارد درگیری‌های نظامی جدیدی را در منطقه قره‌ باغ کوهستانی و در مرز ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان آغاز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها