دو وزنه‌بردار ملی پوش ایران در حالی طی روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه در المپیک توکیو به روی تخته می‌روند که مسئولیت سنگینی را بر دوش خواهند داشت.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، وزنه برداری ایران یکی از پرافتخارترین رشته‌ های المپیکی ایران محسوب می‌شود که پیشینه و کارنامه درخشانی در این آوردگاه بزرگ دارد.

ملی‌پوشان وزنه برداری ایران همواره در ادوار مختلف المپیک به نتایج طلایی دست یافتند و ضمن درخشش در این میدان، رکوردهای تاریخی و دست نیافتنی را به نام خود زدند.

اما این دوره از بازی‌ های المپیک با توجه به کاهش سهمیه ایران و همچنین سایه سنگین کرونا بر ورزش جهان، پیکارهای متفاوتی را با ادوار گذشته شاهد خواهیم بود.

به هر حال علی هاشمی و علی داودی به عنوان نمایندگان وزنه‌برداری ایران در دسته‌های ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم در المپیک توکیو خواهند بود که پس از فراز و نشیب‌های فراوان توانستند در لیست مسافران ژاپن قرار گیرند. وزنه برداران المپیکی ایران طبق برنامه مسابقات باید روز هفتم مرداد راهی توکیو شوند تا طی روزهای ۱۲ و ۱۳ مرداد به روی تخته بروند.

ضمن اینکه محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی و محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری نیز به‌عنوان سرپرست، این دو ملی پوش را همراهی خواهند کرد.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری هم عضو هیات ژوری مسابقات است.

در همین راستا محسن بیرانوند در آستانه اعزام به المپیک توکیو به شرایط ملی پوشان کشورمان اشاره کرد و گفت: «علی هاشمی با وجود آسیب دیدگی قدیمی از ناحیه کتف و زانو با تمام وجود تمرین می‌کند. به هر حال ما امید زیادی به هر دو ملی پوش داریم، چراکه معتقدم آنها همه تلاش شأن را برای رسیدن به موفقیت به کار می‌بندند و این موضوع بسیار قابل ستایش است. مهم‌ترین اولویت ما هم همین است که بچه‌ها همه تلاش‌شان را برای رسیدن به موفقیت به کار گیرند و در گام بعدی به نتیجه دلخواه برسند.»

بیرانوند در واکنش به پیش بینی عملکرد وزنه برداران ایران در المپیک گفت: «نمی‌توان با قاطعیت تشخیص داد که چه مدالی می‌گیریم اما چیزی که از نزدیک در تمرینات شاهد هستیم، تلاش و انگیزه بالای هر دو نفر است. مطمئن باشید کادر فنی و وزنه برداران ملی پوش در المپیک کم نمی‌گذارند. از سوی دیگر مسئولان فدراسیون هم در این مدت با تمام توان برای بالابردن کیفیت اردوها تلاش کردند و هر چه که لازم بود در حداقل زمان برای آنها فراهم شده است.»

رکورد ورودی وزنه‌برداران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو اعلام شد و ایران دو وزنه‌بردار در دسته‌های ۱۰۹ و فوق سنگین دارد.

دسته ۱۰۹ کیلوگرم

در این دسته ۹ وزنه بردار حضور دارند. اکبر ژورائف از ازبکستان با ۴۳۰ کیلوگرم بیشترین رکورد ورودی را دارد. پس از او سیمون مارتیروسیان با ۴۲۰ کیلوگرم و نماینده ژاپن با ۴۱۵ کیلوگرم قرار دارند. رکورد ورودی علی هاشمی نماینده ایران به همراه وزنه بردار روسیه ۴۱۲ کیلوگرم است.

دسته ۱۰۹+ کیلوگرم

در این دسته ۸ وزنه بردار به رقابت می‌پردازند. لاشا تالاخادزه با رکورد ورودی ۴۶۰ کیلوگرم در این وزن یکه تازی می‌کند. علی داودی نماینده ایران با ۴۴۲ کیلوگرم پس از تالاخادزه بیشترین رکورد ورودی را دارد.

برنامه مسابقات ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در المپیک توکیو به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۳ آگوست (۱۲ مرداد)

علی هاشمی دسته ۱۰۹ کیلوگرم از ساعت ۱۵:۲۰

چهارشنبه ۴ آگوست (۱۳ مرداد)

علی داودی دسته ۱۰۹+ کیلوگرم از ساعت ۱۵:۲۰

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها