کمک به رشد فرهنگی جامعه با افزایش سرانه مطالعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: افزایش سرانه مطالعه کتاب یکی از شاخص‌های اصلی در رشد فرهنگی و توسعه و توانمندی نیروی انسانی کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۷۵۷۳
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: احمد حسین فتایی افزود: توسعه بدون ایجاد بسترهای فرهنگی در هیچ منطقه ای از دنیا به نتیجه  مطلوب نرسیده است.
 
وی تصریح کرد: امروزه میزان زمانی را که هر ملتی به خواندن کتاب اختصاص می‌دهد با میزان توسعه آن کشور مقایسه می‌کنند.
فتایی ادامه داد: دستیابی به اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی ممکن نیست مگر به تحقق لوازم آن؛ و کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین لوازم هر توسعه پایداری است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سرانه مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن‌ها و به‌طور گسترده تر به توسعه نیروی انسانی در هر کشور مربوط می‌شود، هر چه سرانه مطالعه بالاتر باشد آن کشور از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار است.
 
فتایی تصریح کرد: توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی نیاز نکرده است؛ بنابراین برای ساختن یک جامعه خوب همه باید با دلسوزی در افزایش میزان مطالعه مشارکت داشته باشیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: خرم آباد در طی چند سال گذشته همواره در بین کاندیداهای نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران حضور داشته و برای هفتمین دوره این جشنواره نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که گزارش کامل آن به زودی از طریق پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها