فرمانده انتظامی خبر داد؛

کشف 31 قبضه اسلحه در "قصرشیرین"

معاون پیشگیری از اعتیاد بهزیستی؛

پنج کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در کرمانشاه پلمپ شدند

نشست خبری مدیر کل و تعدادی از معاونین اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، به مناسبت ۴۱ سالگرد تشکیل بهزیستی با شعار « بهزیستی در گام دوم هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۲۷۳۹۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ مسعود پایدار« معاون پیشگیری از اعتیاد بهزیستی کرمانشاه،ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و تشکر از همکاری اقشاری که با این گروه همکاری دارند، اظهار داشت: در زمینه پیشگیری از اعتیاد ۲۴اداره و ارگان دخیل هستند، استان ما از نظر شیوع اعتیاد سیزدهمین استان کشور هستیم، واز نظر افرادی که سریعاً به آخر خط می رسند متاسفانه جز استانهای سوم و چهارم می باشیم.

پایداربا اشاره به حدود ۵۰ پاتوق و محل و مرکز معتادین، افزود: در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ معتاد متجاهر در مراکز ترک اعتیاد نگهداری و ساماندهی شدند.

معاون پیشگیری از اعتیاد بهزیستی کرمانشاه در پاسخ به خبرنگاران گفت: جمع آوری معتادان متجاهر وظیفه بهزیستی نیست، شهرداری و نیروی انتظامی با حکم قضایی این معتادان را جمع آوری و به کمپ بهزیستی معرفی می‌کند.
 
معاونت آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کرمانشاه:

هدف ما کاهش کار تمام کودکان است/ اعتقاد ما این است برای بچه ها خانواده انتخاب کنیم

کامران علیمددی در این جلسه کودکان کار و کودکان خیابانی را دو معقوله متفاوت عنوان کرد و افزود: هدف ما کاهش کار تمام کودکان است، اما اولویت ما کودکانی هستند که در خیابان ها می باشند.

علیمددی از یک مرکز شبانه روزی و دو مرکز روزانه مختص کودکان خبرداد و افزود: هدف ما این است، خانواده و کودک را توانمند کنیم تا کودک نیاز به کار نداشته باشد.

معاون آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان، در ادامه گفت: سامانه اجتماعی خط ۱۲۳ در تمام طول شبانه روز آماده خدمات است، و اگر مواردی گزارش شود سریعاً تیم سیار به محل برای راهنمایی و مشاوره اعزام، و اگر خطر جدی برای کودک مشاهده شود با همکاری مقام قضایی از خانواده صلب صلاحیت نگهداری کودک شده و کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می شود.

علیمددی در ادامه خواستار اعتبارات کافی برای ساماندهی کودکان تحت حمایت شدو افزود: ما این بچه ها را همچون فرزندان خودمان می دانیم و چنانچه اشخاصی برای فرزند خواندگی به ما مراجعه کند سعی می کنیم آنها را به جایی بفرستیم که از همه نظر امکانات زندگی سالم باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است برای بچه ها خانواده انتخاب کنیم، تاکید کرد: درخواست کنندگان فرزند خواندگی، بایستی ‌بیماری صعب العلاج و سابقه کیفری نداشته باشند، تحصیلات در حد عرف و تمکین مالی داشته باشند تا با اقتضای سن آنها فرزندان تحت حمایت بهزیستی را بتوانند به فرزند خواندگی بپذیرند.

در ادامه این جلسه نیلوفر اختیاری «معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان» با اشاره به شناسایی ۲۶۰ بیماران اوتیسم در استان گفت: تنها یک مرکز به نام حس پنهان با ظرفیت ۵۰ نفر برای نگهداری این افراد در استان کرمانشاه داریم.

اختیاری افزود: اگر مرکز خیریه ای راه اندازی شود مشکل بیماران اوتیسمی تا حد زیادی حل می شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سهم دستگاههای دولتی از استخدام معلولین را ۳٪ عنوان کرد و افزود: معلولین استان در صورت قبولی در آزمون از سوی بهزیستی حمایت می شوند و در این زمینه سال گذشته ۹ نفر به استخدام دستگاههای دولتی در آمدند امسال نیز ۲۸ سهمیه در آموزش و پرورش برای استخدام داریم.

خانواده های نیازمند مسکن شناسایی شده است:

در ادامه زهره شریفی « معاونت مشارکت های مردمی، مسکن و اشتغال» بهزیستی کرمانشاه از شناسایی ۱۰۰ خانوار تحت حمایت و نیازمند مسکن خبر داد و افزود: قرار است بنیاد برکت ۱۰۰ واحد تحویل خانواده های شناسایی شده بدهد.

شریفی تاکید کرد: هر کارفرما که معلولین را به کار جذب کند، در پایان شش ماه و پایان سال فیاض بخش و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ را برای دریافت نذورات خیر اندیشان معرفی کرد و افزود: شماره حساب بانک مرکزی به شماره ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۵۳۸۹۲۰۲ نیز آماده دریافت کمکهای نقدی می باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها