عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که موضع دائمی صنعاء دفاع از کشور در برابر متجاوزانی است که می‌خواهند زمین‌های یمن را چپاول کنند.
کد خبر: ۱۳۲۷۳۴۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «احمد الرهوی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که موضع صنعاء همواره موضع یک مدافع کشور در برابر متجاوزان بوده است.

وی در گفتگو با شبکه المسیره تاکید کرد: عربستان سعودی یک نهاد خیریه نیست بلکه در تجاوز علیه یمن برای غصب زمین‌های بیش‌تری از آن تلاش می‌کند.

این مقام یمنی با اشاره به دستاورد‌های نظامی، امنیتی و اقتصادی صنعاء در طول سال‌های تجاوز ائتلاف سعودی گفت: مهدی المشاط در مقام رئیس شورای عالی سیاسی یمن، توان خود را برای اداره کشور با وجود همه چالش‌هایی که تجاوز و محاصره ایجاد کرده است، ثابت کرد.

الرهوی درباره تمدید دوره ریاست المشاط در مقام رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: او بر اتحاد میان اقوام یمنی و رایزنی میان آن‌ها تاکید دارد.

او همچنین گفت که المشاط پذیرش ریاست شورای عالی سیاسی را به شرکای این شورا از جمله کنگره ملی یمن و سایرین پیشنهاد داد و چیزی به عنوان انحصار قدرت در دست انصار الله مطرح نیست.

شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه دوره ریاست المشاط بر این شورا را تمدید کرد که از ۲۴ آگوست پیش رو (دوم شهریور ماه ۱۴۰۰) آغاز و تا ۲۴ آگوست سال آینده میلادی ادامه دارد.

استان‌های مرزی جیزان، عسیر و نجران در جنوب عربستان سعودی در سال ۱۹۳۴ میلادی و در پی شکست حاکم وقت یمن در جنگ با حکومت تازه تاسیس عربستان سعودی به مدت ۶۰ سال به اجاره عربستان در آمد و با وجود اینکه ۲۲ سال پیش مدت این قرار داد به پایان رسیده، اما عربستان به بهانه‌های مختلف از استرداد آن امتناع کرده است.

عربستان پیش بینی می‌کرد تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن به گونه‌ای پیش رود که علاوه بر این سه استان کل یمن رابه زیر سلطه خود در آورد، اما مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موجب شده که اوضاع به گونه‌ای پیش رود که زمینه را برای تسلط مجدد یمنی‌ها بر استان‌های مرزی نجران، عسیر و جیزان فراهم کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها