نیرو‌های دست نشانده ائتلاف متجاوز سعودی با وجود تفاوت در عناوین و اسامی، بار دیگر مرتکب جنایت جدیدی علیه اسرای یمنی شدند.
کد خبر: ۱۳۲۷۱۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های دست نشانده ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه البیضاء، اسرای یمنی را به شیوه‌های وحشتناکی مانند سر بریدن، شکنجه و کشتن به ضرب گلوله اعدام کردند.

مبنای کار این گروه ها، فتوا‌های تکفیری است که نظام سعودی در روز‌های نخست تجاوز علیه یمن آن را حمایت و تشویق می‌کرد.

جنایت اخیر تکفیری‌ها علیه دو اسیر یمنی در جبهه البیضاء، واقعیت طرحی را آشکار کرد که می‌خواستند آن را در مناطق آزاد شده البیضاء اجرا کنند تا عناصر تکفیری بار دیگر در این استان مستقر شوند و علیه امنیت و ثبات فرزندان آن فعالیت کنند. این جنایت همچنین آشکار کرد آمریکا، عربستان و امارات، گردانندگان اصلی این عناصر افراطی هستند.

البته این نخستین جنایت نیست و پیشتر جنایت‌های بسیاری به دست این گروه‌ها با وابستگی‌های متفاوت انجام گرفته است که مراجع تصمیم گیری همه آن‌ها به واشنگتن، ریاض و ابوظبی ختم می‌شود. در نبرد‌های اخیر در البیضاء، این روابط و وابستگی‌ها بار دیگر نمایان‌تر شد.

در بخش از گزارش المسیره آمده است: سازمان ملل تا کنون در قبال این جنایت‌ها هیچ اقدامی انجام نداده است و این سکوت، حجم همدستی این سازمان با ائتلاف متجاوز را نشان می‌دهد. این همدستی در پرونده‌های نظامی، سیاسی، انسانی و اقتصادی به دفعات تکرار شده، اما برای حل و فصل جدی پرونده اسرا هیچ رویکردی نداشته و با سیاست باج خواهانه ائتلاف متجاوز برای به خدمت گرفتن پرونده‌های انسانی به نفع پرونده‌های سیاسی و نظامی همخوانی داشته است.
 
تعداد بازدید : 504

در پایان گزارش المسیره آمده است: جنایت اعدام اسرا به دیگر جنایت‌های عناصر تکفیری اضافه شد؛ جنایت‌هایی از قبیل انفجار مین و مواد انفجاری که فرزندان استان البیضاء بیشترین خسارت را از آن متحمل شده اند و اگر تحول ایجاد شده توسط انقلاب ۲۱ سپتامبر و قطع ایادی جنایتکار عناصر تکفیری و رسواسازی و آشکار کردن ماهیت این عناصر نبود، جنایت‌های آن‌ها به صنعا و سایر استان‌ها نیز سرایت می‌کرد. آمریکا از این عناصر و حملات آن‌ها در دو جهت استفاده کرده است؛ نخست در عرصه داخلی و امنیتی و دوم، به کارگیری آن‌ها به عنوان بهانه‌ای برای مداخله و حمله خارجی؛ اما انقلاب ۲۱ سپتامبر هر دو هدف را ساقط کرد.

درگیری نیرو‌های یمنی با مزدوران سعودی در مرز‌های مأرب و البیضاء

درگیری‌های شدید میان نیرو‌های دولت نجات ملی یمن و عناصر وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در مرز‌های استان‌های مأرب و البیضاء به کشته یا زخمی شدن تعدادی از نیرو‌های دوطرف منجر شد.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از ۶ فروردین ۱۳۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از هفده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

هر چند تجاوز نظامی عربستان، یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است، اما مردم این کشور در برابر متجاوزان ایستادگی و مقاومت کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها