یک نسخه از تانک سبک M3 که در اوایل دهه ۱۹۴۰ برای اهداف تمرینی وارد استرالیا شده بود، پس از انتقال به ایالات متحده در سال  ۲۰۱۸ توسط صاحبش و از طریق یک حراجی به فروش گذاشته شده است. بالاترین پیشنهاد در حال حاضر ۵۶۰۰ دلار است، در حالی که ارزش M3 استوارت خیلی بیشتر از این‌هاست.
یک نسخه از تانک سبک M3 که در اوایل دهه ۱۹۴۰ برای اهداف تمرینی وارد استرالیا شده بود، پس از انتقال به ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ توسط صاحبش و از طریق یک حراجی به فروش گذاشته شده است. بالاترین پیشنهاد در حال حاضر ۵۶۰۰ دلار است، در حالی که ارزش M3 استوارت خیلی بیشتر از این‌هاست.
کد خبر: ۱۳۲۷۲۷۷
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از خودرو بانک این تانک که نامش به افتخار جی. ای. بی استوارت ژنرال متفقین در جنگ داخلی آمریکا M3 استوارت گذاشته شده است، در عملیات‌های زیادی در جنگ جهانی دوم و درگیری‌های بعدی که شامل جنگ کره و انقلاب کوبا در سال ۱۹۵۹ بودند حضور داشته است. این تانک سبک که طی سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳ تولید شد، با چند پیشرانه مختلف از جمله یک موتور دیزلی عظیم‌الجثه ساخت گیبرسون قابل سفارش بود.

در اوایل دهه ۱۹۴۰، یک نسخه از این تانک برای اهداف تمرینی وارد استرالیا شد. این تانک تا سال ۲۰۱۸ در آنجا باقی ماند، تا اینکه صاحب فعلی، این تانک زیتونی را از استرالیا به ایالات متحده برد. به جای موتور دیزلی ۹ سیلندر گیبرسون که قبلاً به آن اشاره شد، این تانک یک موتور ۱۱ لیتری بنزینی ۷ سیلندر کانتیننتال W-670 با توان ۲۲۵ اسب بخار دارد.

این تانک که در حال حاضر در لس‌آنجلس کالیفرنیا قرار دارد توسط صاحبش و از طریق یک حراجی به فروش گذاشته شده است. با وجود اینکه شش روز از مزایده باقی مانده است، بالاترین پیشنهاد در حال حاضر ۵۶۰۰ دلار است، در حالی که ارزش M3 استوارت خیلی بیشتر از این‌هاست.

تانک سبک M3 استوارت مدل ۱۹۴۱ به حراج گذاشته شد
این تانک که یادآور خشن‌ترین قرن تاریخ معاصر و عضو مناسبی برای هر کلکسیون نظامی است، بسیار کوچکتر از یک تانک جنگی معمولی به نظر می‌رسد. M3 با طول ۴.۸۴ متر و عرض ۲.۳ متر، قدرت موتورش را توسط یک میل‌لنگ و جعبه‌دنده چهارسرعته دستی به زنجیر‌ها منتقل می‌کند. شلنگ‌ها و فیلتر‌های سوخت جدیدی روی این نسخه از تانک نصب شده است، اما سلاح آن کاربردی ندارد و نمایشی است.

البته این تانک M3 استوارت با سرعت نهایی ۵۸ کیلومتر در ساعت اصلاً برای ترافیک شهری مناسب نیست، بلکه فقط به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند کلکسیون نظامی خود را تکمیل کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها