جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از ارسال پیامک تخلف رانندگی برای ۲۷۰۰ راننده در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۷۲۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور، جانشین پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی «شهر امن» از ادامه فعالیت قرارگاه کنترل سرعت در شهر تهران خبر داد و اظهار داشت:برای 2735 راننده پرسرعت در سه ماهه سال جاری پیامک‌ ارسال شده است.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ضمن بیان ضرورت کار قرارگاه سرعت در شهر تهران اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که صورت پذیرفت امسال نیز مجدداً قرارگاه کنترل سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ کار خود را ادامه داده و همکاران بنده در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ مسئولیت این کار را برعهده داشته و زیر نظر مستقیم رییس قرارگاه سرعت فعالیت خود را ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار، سرعت را به سه بخش تقسیم کرده است که بخشی از سرعت ها تا 30 کیلومتر بیشتر از حد مجاز، بخش دیگری 30 کیلومتر تا 50 کیلومتر بالاتر از حد مجاز و بخش سوم نیز سرعت‌های بالاتر از 50 کیلوتر در ساعت لحاظ می شوند.

وی با بیان اینکه قرارگاه کنترل سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ سرعت های بالاتر از 50 کیلومتر در ساعت را مورد بررسی و کنترل قرار می‌دهد تصریح کرد: در شب دوربین ها سرعت ها را ثبت کرده و فردای همان روز همکاران بنده سرعت‌ها را رصد کرده و آنهاهایی را که بیش از 50 کیلومتر از سرعت مقرره باشند از طریق سامانه ثبت کرده و برای مالکین خودروها پیامک ارسال می‌شود.

وی گفت : در دفعه اول و دوم تخلف، حضور راننده در پلیس راهور و توجیه و آموزش و اعمال قانون و پرداخت جرایم در دستور است؛ اما اگر این تخلفات به بار سوم برسد برابرماده 618 قانون مجازات اسلامی اخلال در نظم محسوب شده و پرونده تحویل مقامات قضایی می شود.

جانشین پلیس راهور پایتخت اشاره به این مطلب که برای 2735 راننده در سه ماهه سال جاری پیامک ارسال شده‌است اظهار امیدواری کرد که با احترام به قانون و کاهش سرعت توسط رانندگان شاهد حوادث تلخ در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها