چگونه جعبه و کارتن مناسب جهت بسته بندی انتخاب کنیم؟

امروزه با توجه به افزایش تولیدات در تمام زمینه ها انتخاب یک بسته بندی مناسب به یک کار بسیار دشوار تبدیل شده است. در پی تولیدات و گسترش آن در تمامی حوزه ها، نیاز به صنعت چاپ و بسته بندی بیش از پیش احساس می شود.
کد خبر: ۱۳۲۷۲۶۵
چگونه جعبه و کارتن مناسب جهت بسته بندی انتخاب کنیم؟
 
 

با یک نگاه اجمالی به دور و برتان انواع و اقسام بسته بندی های فلزی، کارتنی، شیشه ای، پلاستیکی و مقوایی را مشاهده میکنید که  هر یک در برگیرنده محصولات میباشند و کارکردهای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. همانطور که میدانید وظیفه اصلی و اساسی بسته بندی یک کالا محافظت از محصول درونی است یعنی کالایی که قرار است درون پک قرار گیرد باید از ابتدا مرحله بسته بندی تا پایان مرحله رسیدن به دست مشتری سالم و عاری از هرگونه آسیب باشد.
 
حال سوال اینجاست که یک بسته بندی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

کیفیت خوب

نقش اصلی که یک بسته بندی برای محصولات ایفا میکند، محافظت از آنهاست. این موضوع به کیفیت بسته بندی مربوط میشود. انتخاب یک پک مناسب برای محصولات با دادن مشاوره از سوی کارخانه کارتن سازی موردنظر امکان پذیر است. اگر کارتن یا جعبه ای را برای محصول خود انتخاب کرده اید، پک آن می بایست با توجه به وزن و نوع کالای شما انتخاب شود. برای مثال اگر جعبه کارتن برای بار گوجه انتخاب شده است دانستن نوع ورق مصرفی و تعداد لایه های آن با چه ترکیب فلوتی میتواند تا حد بسیار زیادی تضمین کننده سالم رسیدن محصولات شما به دست مشتریان گردد. محصولات غذایی و میوه صیفی جات به علت کم بودن تاریخ انقضایشان میبایست در یخچال نگهداری شود پس ترکیب مقوا این نوع کارتن با کارتن بسته بندی لوازم الکتریکی و یا یدکی مکانیکی متفاوت است.
 
 
چگونه جعبه و کارتن مناسب جهت بسته بندی انتخاب کنیم؟
 

طراحی مناسب

بسته بندی مناسب، بسته بندی است که در کنار ایفای نقش اساسی خود، در بازاریابی و فروش محصولات نیز تاثیر گذار باشد. در حال حاضر، با ایجاد میدان رقابتی که در میان تولیدکنندگان با انواع زمینه ها ایجاد شده است، کالاهایی فروش بیشتری دارند که در کنار کیفیت، خود محصول دارای زیبایی و شکل ظاهری جذابی میباشد. استفاده درست از ترکیب رنگی و رعایت هارمونی میان آنها، استفاده درست از لوگو و طرح های مرتبط با محصول، انتخاب تصاویر مناسب با فرهنگ و سلیقه مردمان آن کشور میتواند تاثیرات زیادی در ترغیب شدن مشتریان برای خرید کالای موردنظر شود.

از آنجایی که سلیقه تمامی افراد در سراسر جهان روزانه در حال تغییر است و تنها ایجاد خلاقیت و نوآوری های تازه و نوین باعث دیده شدن محصولات میگردد و در فروش آنها تاثیر گذار است، طراحی جعبه ای میتواند خوب و منحصر به فرد عمل کند که توسط یک طراح با ایده های بکر انجام گرفته باشد. توجه کردن به برخی از نکات ساده میتواند بسته بندی شما را زیباتر کند.
 
 
چگونه جعبه و کارتن مناسب جهت بسته بندی انتخاب کنیم؟

سوال بعدی که ممکن است ذهنتان را درگیر کرده باشد این است که چرا کارتن و جعبه های مقوایی؟

نوع دیگری از بسته بندی که در بازارهای امروزی به شدت به چشم میخورد جعبه های کارتنی و مقوایی است. عوامل متعددی وجود دارد که این نوع بسته بندی را میان افراد محبوب کرده است.

سازگاری با محیط زیست

با توجه به شرایط کره زمین و ماهیت انسان که از روز تولد یک مصرف کننده محصوب میشد ، جوامع و ملت ها برای ورود محصولات با بسته بندی های پلاستیکی محدودیت های ویژه ای اعمال کرده اند چرا که اگر قرا ر باشد پک های پلاستیکی به طور طبیعی تجزیه شوند میلیون ها سال طول میکشد ولی اگر بخواهند آنها را به صورت شیمیایی تجزیه کنند طی فرایندهایی بازیافت آنها دارای آلودگی و اثرات خود را به همراه دارد.

اما در مقابل، پک های کارتنی و جعبه های مقوایی که بر پایه کاغذ میباشند برای تجزیه شدن نیازی به سوزاندن آنها نیست و با مکانیزم های بازیافتی به خمیر تبدیل شده و مجددا میتوان از آنها کارتن و جعبه ساخت و به راحتی مجدد وارد چرخه تولید میگردند.

قابلیت چاپ بالا

امکان درج طرح و رنگ بر روی پک های کارتنی و مقوایی، چون که ماده اصلی آنها کاغذ میباشد یکی از ویژگی های بارز این گونه بسته بندی هاست. هیچ نوع بسته بندی را نمیتوانید پیدا کنید که وضوح و شفافیت رنگ و طرح و حتی خوانایی نوشته ها و آرم های درج شده روی آنها همانند کارتن و مقوا باشد. قابلیت چاپ بالا در این نوع بسته بندی باعث شده است تولیدکنندگان زیادی به سمت و سوی آنها کشیده شوند.

این دو ویژگی از بارزترین خصوصیات کارتن و جعبه مقوایی میباشند که تولیدکنندگان و مشتریان به آنها توجه ویژه ای دارند.

انواع جعبه و کارتن های صادراتی
 
چگونه جعبه و کارتن مناسب جهت بسته بندی انتخاب کنیم؟
 

انتخاب بسته بندی مناسب در بحث صادرات با محصولات داخلی اندکی تفاوت دارد. در اغلب موارد برای بسته بندی های داخلی معمولا بسته بندی هایی در نظر گرفته میشود که فقط نقش اول بسته بندی یعنی حفاظت از کالای داخلی انجام میپذیرد و تنها شکل ظاهری قابل قبولی با یک چاپ ساده داشته باشند اما برای محصولات صادراتی در کنار حفاظت از محصول در حین حمل و نقل، زیبایی و جذابیت ظاهری نیز دومین هدف یک تولیدکننده میباشد. کارتن های لمینتی یکی از مناسب ترین انتخابی هستند که یک تولیدکننده میتواند داشته باشد. کارتن های لمینتی که توسط چاپ افست تولید میشوند دارای خدمات دیگر از جمله: سلفون، یووی، طلاکوبی و برجسته سازی نوشته ها میباشند که باعث تغییر در شکل ظاهری بسته بندی شده و در زیباتر به نظر رسیدن آنها کمک های شایانی را ارائه میکند.

کارتن سازی آوین پک

کارتن سازی آوین پک با تجربه ای بالغ بر دو دهه در زمینه چاپ و بسته بندی در کنار تیم کاردان در زمینه تولید، خلاق در زمینه طراحی و راهنما در زمینه بازاریابی و فروش بهترین بسته بندی های کارتنی و جعبه های مقوایی را به تولید رسانده است. شما عزیزان نیز میتوانید برای ثبت سفارش و کسب مشاوره رایگان در انتخاب یک بسته بندی مناسب با کارشناسان این حوزه تماس حاصل نمایید.

راه ارتباطی با ما: 91001919-026
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها