معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: ۲۹ هزار نفر معلول در این استان علاوه بر خدمات توانبخشی و درمانی، مستمری ماهانه را نیز دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۲۷۲۱۹
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: نگار فتحی بیرانوند افزود: بیش از ۵۲ هزار و ۲۸۰ نفر تحت پوشش توانبخشی بهزیستی لرستان قرار دارند که حدود نیمی از این افراد دچار معلولیت جسمی و حرکتی هستند و ۲۹ هزار نفر آنان مستمری دریافت می کنند.
 
وی ادامه داد: پدیده معلولیت بیش از آنکه مربوط به فرد معلول باشد، امری اجتماعی است که جامعه نقش بسزایی در شرایط زندگی این قشر و برخورداری آنها از حقوق برابر با سایر افراد ایفا می کند.
 
فتحی بیرانوند تصریح کرد: معلولان نیز همانند مردم عادی حق زندگی مناسبی دارند و بنابراین جامعه باید شرایط را به نحوی فراهم کند که این افراد به راحتی زندگی کنند و در جامعه مشارکت داشته باشند.
 
وی ادامه داد: به ازای هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش، یک مرکز مثبت زندگی در نظر گرفته شده است و ۲۲ نوع خدمت ارائه می کند که مددجویان با فعالیت مثبت زندگی، نیازی به مراجعه به ادارات بهزیستی ندارند و می توانند خدمات لازم را از نزدیکترین مرکز دریافت کنند.
 
معاون توانبخشی بهزیستی لرستان تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی خدمات را به صورت رایگان به گروه های هدف تحت پوشش سازمان ارائه می‌کنند و از دیگر اهداف تاسیس و راه اندازی این مراکز، به حداقل رساندن تردد و رفت و آمدهای غیرضروری مددجویان با توجه به ازدحام جمعیت در کلان شهرها است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها