مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، تغییر الگوی بارش از حالت موثر به غیر موثر را دلیل صدمات زیادی به منابع آب زیرزمینی دانست
کد خبر: ۱۳۲۷۲۰۸

تغییرالگوی بارش باعث صدمه زدن به منابع آب زیرزمینی می شودبه گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ازیزد ،محمدمهدی جوادیان زاده در اولین جلسه رویداد آبی سال جدید که در شهرستان مهریز برگزار شد با ابراز نگرانی از موضوع تغییر الگوی بارش در استان به گونه ای که بیشتر از موثر به غیر موثر تغییر یافته اظهارداشت: این تغییرها باعث شده که منابع آب زیرزمینی کمتر تقویت شوند.

وی با بیان اینکه 401 حلقه چاه فعال در شهرستان با 40 میلیون متر مکعب تخلیه آب وجود دارد افزود:اگر این منابع مدیریت نشوند باعث فرونشستها و فروچاله هایی خواهد شد که این فروچاله ها به معنی مرگ آبخوان هاست و خسارات جبران ناپذیری خواهیم داشت.

جوادیان زاده با بیان اینکه 360 رشته قنات فعال با 12میلیون متر مکعب آب در استان وجود دارد گفت:این قنات ها میراثی از گذشته و سمبلی از سازگاری با کم آبی هستند که باید در حفظ و حراست از آنها تلاش کرد.

وی در مورد تامین آب شرب شهرستان مهریز گفت:هرجا پتانسیل چاه جدید وجود داشته باشد ما همکاری لازم را خواهیم داشت و برای تامین نیازهای ضروری سایر بخش ها نیز چاه اضطراری اضافه خواهد شد.

اولین وظیفه حکومت ها تامین آب مردم می باشد

فرماندار مهریز نیز در این نشست با بیان اینکه کمبود بارش ها و افزایش بی رویه چاههای غیرمجاز کشور را دچار بحران کرده افزود: نارضایتی های اخیردر مورد مشکلات آب، مشخص کرده که اولین وظیفه حکومت ها تامین آب مردم می باشد.

زارع زاده اظهار امیدواری کرد با عنایت پروردگار و افزایش بارش ها و همگرایی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی شاهد برون رفت از این بحران خشکسالی، بحران اجتماعی و بلکه بحران امنیتی باشیم.

وی افزود:ما محدودیت ها را می دانیم و توقعات خودمان را با توجه به محدودیت های استانی و شهرستانی تطبیق می دهیم ولی در بحث شرب و اشتغال، خواهان همراهی بیشتر مجموعه آب استان هستیم.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها