معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهراعلام کرد : در سه ماه اول سال جاری 1400 تعداد 1006 فقره شكايت پيرامون كالا و خدمات از طريق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه اخذ گردیده است.
به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ؛ رضا جمالی افزود: از مجموع1006 فقره شكايات رسيدگي شده، تعداد 276 فقره منجر به تشکیل پرونده شده است و 650 فقره نیز غير متخلف شناخته شده است. همچنین از مجموع شکایات رسيدگي شده تعداد 80 فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است .
وی ادامه داد: بررسي وضعيت گزارشات حاكي از آن است كه بيشترين گزارشات و شكايت واصله در حوزه کالا مربوط به ، انواع نان،پوشاک ، مرغ گرم ،میوه و سبزی ، موبایل ، و مابقی مربوط به سایر کالاها می باشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک ، آرایشگاه های زنانه ، تعمیر لوازم برقی و خانگی ، مشاورین املاک نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.
وی اضافه کرد: گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف همانند :گرانفروشي ،تقلب ،کم فروشی ، عدم انجام تعهدات از بيشترين موارد تخلف بوده است.
معاون سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه 124 گزارش نمایند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد