در شبانه روز گذشته؛

کشته شدن حدود ۲۰۰ عضو طالبان در افغانستان

براثر عملیات و درگیری‌های شبانه روز گذشته نظامیان افغان، ۱۹۳ عضو طالبان و یک عضو مهم لشکر طیبه پاکستان در افغانستان کشته شدند.
کد خبر: ۱۳۲۶۷۲۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کشته شدن حدود ۲۰۰ عضو طالبان در افغانستانبه گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما از کابل؛ وزارت دفاع افغانستان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در استان‌های پکتیکا، غزنی، کُنَر، ننگرهار، قندهار، زابل، هرات، بادغیس، هلمند، نیمروز، بلخ، سمنگان، جوزجان، تخار و قندوز، ۱۹۳ نفر از طالبان کشته و ۷۴ نفر از آن‌ها زخمی شدند.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد: یک عضو مهم لشکر طیبه پاکستان به نام «سیف الله» در درگیری با نظامیان افغان در شهرستان «اسمار» استان کُنَر کشته شد.

وی افزود: سیف الله که خود از اتباع پاکستان بود، مسئولیت سازماندهی تحرکات تروریستی در استان کنر را برعهده داشته است.

درگیری تقریبا در تمامی استان‌های افغانستان جریان دارد. در برخی استان‌ها تقریبا همه شهرستان‌ها به جز مراکز استان‌ها به دست طالبان سقوط کرده و در برخی استان‌ها از جمله غزنی نیز جنگ به داخل مرکز استان رسیده است.

سازمان ملل خواستار اعلام آتش‌بس به مناسبت عید قربان شد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، فلورانسیا سوتو نینو سخنگوی سازمان ملل درباره نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان ناشی از تشدید عملیات نظامی در سراسر این کشور، ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: هیأت نمایندگی سازمان ملل برای کمک به افغانستان، همه طرف‌ها را به اعلام آتش بس به مناسبت عید قربان تشویق می‌کند تا افغان‌ها مدتی از درگیری‌ها در آرامش باشند و مذاکرات تسهیل شود. گزارش‌های مربوط به قتل، برخورد نامناسب، ظلم و تبعیض نگران کننده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها