یک رسانه عربی در گزارشی به سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به آمریکا و موضوعاتی که در آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد، اشاره کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۵۸۸۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسکای نیوز در گزارشی با اشاره به سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی به واشنگتن آورده است: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اواخر ژوئیه به واشنگتن سفر می‌کند تا با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کند و این در حالی است که بر دامنه حملات گروه‌های مخالف حضور نیرو‌های خارجی در عراق افزوده شده است.

یک منبع سیاسی در نخست وزیر عراق به اسکای نیوز گفت: الکاظمی دو هفته قبل از سوی واشنگتن برای دیدار با بایدن دعوت شده است.

این منبع که نامش را نگفت، اعلام کرد: جدول برنامه‌های سفر تاکنون مشخص نیست، اما تکمیل گفتگوی راهبردی و حل مشکلات موجود در عراق در راس محور‌های گفتگو خواهد بود. علاوه بر آن موضوعات مانند بحران اقتصادی، همکاری امنیتی و انرژی از دیگر محور‌های مورد بحث الکاظمی با مقامات آمریکایی خواهد بود.

اسکای نیوز نوشت: ناظران امور بر این باورند که این سفر در راستای تکمیل رایزنی‌ها میان آمریکا و عراق در قبال خروج نظامیان این کشور از عراق و نیز همکاری امنیتی میان دو طرف برای مبارزه با داعش، ارزیابی اوضاع منطقه و بین الملل پس از روی کار آمدن «جو بایدن» در آمریکا و نیز «ابراهیم رئیسی» در ایران و نیز نحوه برخورد با پرونده مهمی به نام گروه‌های مسلح است.

«عقیل عباس» تحلیلگر امور عراق به اسکای نیوز گفت: برداشت در آمریکا این است که حل بحران عراق باید داخلی باشد، اما واشنگتن حامی دولت عراق است، ولی به طور مستقیم دخالتی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: این سفر دور دیگری از گفتگوی راهبردی را شامل می‌شود و حضور نیرو‌های آمریکایی و جدول خروج آن‌ها از محور‌های مهم گفتگوهاست. آمریکا حامی دولت الکاظمی است، اما طرح روشنی برای این حمایت ندارد. آمریکا دولت الکاظمی را بهتر از دولت‌های قبلی عراق برای آمریکا می‌داند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها