یکی از بزرگ ترین معضلاتی که جهان کرونا زده با آن مواجه شده این است که چطور حال بیماران بسیار بدحال کرونایی را کنترل کرد تا آمار و میر ناشی از کووید19 بالاتر نرود.
کد خبر: ۱۳۲۵۷۱۴

به گزارش جام جم آنلاین ، تجزیه و تحلیل های سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد دارویی که برای درمان بیماری های آتریت استفاده می شود می تواند تا 21 درصد خطر مرگ برای بیماران بدحال کرونایی را کاهش دهد.

آنالیزی جدید از سوی سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد درمان بیماران بسیار بدحال کرونایی با داروی مخصوص آرتریت به اضافه استروئیدها می تواند خطر مرگ رابرای بیماران بدحال کرونایی کاهش دهد.

این دو دارو یکی آکتمرا است که روشه سوئیس آن را می سازد و دیگری کوزارا نام دارد و شرکت سانوفی فرانسه تولید کننده آن است. همچنین داروی کورتیکواستروئیدها مورد بررسی قرار گرفته که نشان می دهد باعث کاهش التهاب در بدن می شود.

سازمان جهانی بهداشت هنگامی نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد که شرایط 11 هزار بیمار بدحال کرونایی با وضعیت بحرانی کرونا را مورد بررسی قرار دارد و این نتایج نشان داد بیمارانی که داروهای آرتریت را مصرف کرده بودند 20 درصد مرگ و میر کمتری نسبت به بیمارانی داشتند که این داروها را مصرف نکرده بودند.

آکتمرا (توسیلیزوماب) و کوزارا (ساریلوماب) متعلق به دسته ای از داروها به نام بازدارنده های اینترلوکین -6 (IL-6) هستند که می توانند به کاهش واکنش بیش از حد خطرناک ویروس توسط سیستم ایمنی بدن به نام طوفان سیتوکین کمک کنند.

این طوفان های به اصطلاح زمانی رخ می دهد که بدن نه تنها با ویروس مقابله نمی کند بلکه به سلول ها و بافت های خود نیز حمله می کند.

در موارد بیماری ناشی از ویروس ، طوفان های سیتوکین می توانند باعث اختلال شدید تنفسی شوند  که می تواند منجر به نارسایی اندام چند سیستم و در نهایت مرگ شود.

برای این دو دارو در فهرست داروهای مقابله با کرونا قرار بگیرد نتایج پژوهش ها در رابطه با 28 کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها