برزیل - آرژانتین؛ فینال کوپا آمریکا ؛

سرشاخ مسی با نیمار، نقطه جوش فوتبال

۳۴ جام رنگارنگ با تیم باشگاهی‌ات یعنی بارسلونا و یک مدال طلای المپیک با تیم‌ملی کشورت آرژانتین. این توصیف ساده و یک خطی تمام افتخارات باشگاهی و ملی یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ دنیای فوتبال است.
کد خبر: ۱۳۲۵۶۳۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، اگر لیونل مسی داخل خانه‌اش ویترینی از جام‌ها و افتخاراتش داشته باشد، بدون شک چند جای خالی در آن ویترین بدجوری توی ذوق این اسطوره آرژانتینی می‌زند. طی حدود ۱۵ سالی که او پیراهن آلبی‌سلسته را بر تن می‌کند، این انتقاد همواره نسبت به او بوده که نتوانسته افتخارات باشگاهی‌اش را در تیم‌ملی هم تکرار کند. حالا در روزهایی که بازیکن آزاد است، او در بهترین فرم خود در تیم‌ملی قرار دارد.

او و هم تیمی‌هایش زیر نظر اسکالونی، توانسته‌اند آرژانتین را به فینال بازی‌های کوپا برسانند و خیلی دوست دارند رکورد ۲۸‌ساله آرژانتین را در این جام بشکنند. آخرین قهرمانی آنها در کوپا به سال ۱۹۹۳ بر می‌گردد که توانستند مکزیک را در بازی فینال شکست دهند. البته طی این مدت آرژانتین در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم به فینال رسیده اما در هر چهار بازی شکست خورده است. اولین حضور مسی در لباس آرژانتین در بازی‌های کوپا به سال ۲۰۰۷ بر می‌گردد که در فینال با نتیجه ۳ بر صفر به برزیل باختند. حالا مسی بعد از سه فینال کوپا و یک فینال جام‌جهانی، در پنجمین فینال خود به مصاف برزیلی می‌رود که انگیزه‌های زیادی برای قهرمانی دارد.  شاگردان تیته به دنبال دهمین قهرمانی سله‌سائو در کوپا هستند و خیلی دوست دارند بعد از قهرمانی‌شان در کوپا ۲۰۱۹ که در کشورشان برگزار شد، بار دیگر این قهرمانی را در برزیل و در ورزشگاه تاریخی ماراکانا به دست آورند. در صد و نهمین تقابل دو تیم که سهم برزیل تاکنون ۴۳ و سهم آرژانتین ۳۹ پیروزی بوده، نگاه‌ها بیش از همه به دو بازیکن است: مسی و نیمار. آمار این دو بازیکن می‌گوید این توجه و تاکید بی‌مورد هم نیست. اعجوبه آرژانتینی در ۹ گل از ۱۱ گل آرژانتین در بازی‌های امسال نقش مستقیم داشته است. از آن طرف هم نیمار در پنج بازی خود برای برزیل در کوپا، دو گل و سه پاس گل را به ثبت رسانده تا نشان دهد مرد اول تیم تیته است.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها