بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز دوغارون

سردار پاکپور: امنیت کامل در مرزهای شرقی برقرار است

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور گفت: هیچ مشکلی در امنیت مرزهای ایران وجود ندارد و در حال حاضر تمامی مرزهای شرقی و مشترک ایران با افغانستان در امنیت کامل است.
کد خبر: ۱۳۲۵۵۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان روز جمعه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون شهرستان تایباد استان خراسان رضوی طی گفتگو با ایرنا افزود: در حال حاضر شرایط حاکم در کشور افغانستان نامناسب است ولی با این وجود با استقرار همیشگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مرزبانی، امنیت کاملی در تمامی مرزهای شرقی ایران برقرار است.

وی ادامه داد: به رغم برخی تحرکات جنگی در استان های مختلف افغانستان از سوی نیروهای طالبان طی چند روز اخیر جای هیچ گونه نگرانی برای مردم ایران اسلامی وجود ندارد زیرا نیروهای مسلح کشور در طول شبانه روز با چشمانی باز و با صلابت و اقتدار همیشگی خود آماده مقابله با هرگونه تحرکی هستند.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور گفت: نیروهای مسلح مستقر در مرزهای شرقی کشور با تمام قوا و هوشیاری ترفندها و نقشه های شوم دشمنان را رصد کرده و در صورتی که خطایی از سوی دشمنان رخ دهد جواب سختی از سوی نیروهای مسلح ایران اسلامی دریافت خواهند کرد.

وی به امنیت پایدار در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و افزود: برقراری امنیت یکی از مهمترین وظایف نیروهای مسلح می باشد که با افزایش امکانات و بکارگیری نیروهای کارآمد در حال افزایش است.

سرتیپ آذریان ادامه داد: در کنار برقرای امنیت توسط نیروهای مسلح در اقصی نقاط کشور، سلامت جامعه نیز یکی دیگر از مهمترین رسالت های نیروهای مسلح می باشد که همزمان با شیوع کرونا در این حوزه نیز اقدامات خوبی در برخورد با ورود هرگونه متجاوز مرزی انجام گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار متجاوز مرزی با همکاری نیروهای مرزبانی در مرزهای شرقی کشور دستگیر و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی قرنطینه شده و به مراکز بهداشتی سپرده شده اند.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور افزود: دشمنان ایران اسلامی بدانند که تحت هیچ شرایطی نمی توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و نیروهای مسلح ایران اسلامی با صلابت و توان همیشگی خود اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه ای به آب و خاک کشور وارد شود.

استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این امتداد در شهرستان تایباد واقع است.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها