رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

مینو محرز هیچ سمتی در ستاد ملی کرونا ندارد

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: اولین بچ تولیدی آماده تحویل به وزارت بهداشت است و با توجه به صدور مجوز مصرف اضطراری روز به روز تولید ما بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۲۵۳۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران در واکنش به اظهارات مینو محرز درباره شکست پروژه مشترک ایران و کوبا اظهار کرد: با توجه به اینکه قرارداد مشترک تولید واکسن کووید ۱۹ روی زیر ساخت‌های قبلی همکاری ما با انستیتو پاستور فینلای کوبا از ماه‌ها قبل منعقد و کار شروع شده است و جلسات هفتگی داریم.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: این پروژه یکی از موفق‌ترین و منظم‌ترین همکاری‌های بین المللی در تولید واکسن است. کارآزمایی بالینی فاز سوم این واکسن در ایران و کوبا به اتمام رسیده است و منتظر تحلیل نتایج هستیم. کار تولید با تحویل سل بانک به ایران و همکاری‌های گسترده علمی به خوبی پیش رفته است.

بیگلری اظهار کرد: اولین بچ تولیدی آماده تحویل به وزارت بهداشت است و با توجه به صدور مجوز مصرف اضطراری روز به روز تولید ما بیشتر خواهد شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه پاستوکووک یکی از بهترین و موثرترین واکسن‌های دنیاست، گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص و تاثیر آن و امکان تزریق به زیر ۱۸ سال یکی از موثرترین واکسن‌های در دسترس دنیا محسوب می‌شود.

بیگلری ادامه داد: خبر شکست پروژه واکسن تولید مشترک ایران و کوبا کذب است و انتشار و بیان این قبیل خبر‌های کذب برای رقابت انستیتو پاستور ایران که قدیمی‌ترین موسسه واکسن ساز ایران است، کارناشایسته و غیر اخلاقی است و نمی‌دانیم این قبیل اخبار با چه اهدافی منتشر می‌شود و باید دانست که این قبیل اظهارات موجب سردرگمی مردم و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران بیان کرد: پروژه تولید مشترک واکسن انستیتو پاستور ایران و فینلای کوبا ادامه دارد و تا دقایقی دیگر جلسه هفتگی داریم و سابقه همکاری ما با این موسسه واکسن ساز در کوبا ۲۰ سال قدمت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها