گفتگو با رئیس پژوهشگاه رویان درباره توانمندی‌های بانک سلول‌ های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌ های صعب‌ العلاج

اهمیت سرمایه‌گذاری در بانک خون بند ناف

دوازدهمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان در تاریخ 2 الی 5 مرداد ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزارمی شود.
کد خبر: ۱۳۲۵۳۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، دوازدهمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان در تاریخ 2 الی 5 مرداد ماه سال جاری با موضوع محصولات پیشرفته پزشکی با رویکرد کاربرد علوم زیستی برای دانشجویان/ اساتید دانشگاه/ مدیران با رشته‌های مرتبط و با سخنرانی اساتید برجسته ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف در دو مرحله‌ی آموزشی و کارگاه‌های عملی مرتبط، طی چهار روز به صورت مجازی ارائه می‌شود.

دوازدهمین مدرسه تابستانی به جدیدترین موضوعات در حوزه سلول درمانی با هدف آشنایی با محصولات پیشرفته درمانی و دارویی در حوزه مهندسی بافت، سلول و ژن درمانی، معرفی محصولات تجاری داخلی و بین‌المللی در این حوزه، همچنین کنترل و تضمین کیفیت در تولید محصولات پیشرفته پزشکی می‌پردازد.

سرفصل های دوازدهمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان عبارتند از:

محصولات سلول درمانی
محصولات ژن درمانی
محصولات مهندسی بافت
تولید صنعتی، کنترل کیفیت و تضمین کیفیت محصولات پیشرفته پزشکی

همچنین با افتخار اعلام می‌دارد در مدرسه تابستانی امسال مسابقه "ایده شو" با عنوان فراخوان جذب ایده با موضوع "محصولات فناورانه و نوآورانه سلول درمانی، ژن درمانی، مهندسی بافت" که با هدف تشویق هر چه بیشتر صاحبان ایده و دانشجویان و نیز ارتقای ایده‌های خلاقانه آن‌ها در خصوص تولید و توسعه محصولات پیشرفته پزشکی، تشویق و افزایش مهارت‌های کاربردی و خلاقانه افراد، علی‌الخصوص دانشجویان در حال تحصیل در چگونگی اجرایی کردن ایده‌های خود، برگزار می‌گردد.

این رویداد با هدف ترویج فرهنگ ایده‌پردازی و از سویی ایجاد فضای رقابتی صمیمی برای معرفی ایده‌ها برگزار خواهد شد تا افراد بتوانند علاوه بر آموزش نحوه معرفی ایده، با نقد و بررسی آن توسط داوران متخصص به اجرایی کردن آن بپردازند. این رویداد ضمن بالا بردن اعتماد به نفس ایده‌پردازان، آمادگی معرفی ایده در زمان کوتاه برای قانع کردن سرمایه‌گذاران و تشویق آن‌ها برای سرمایه‌گذاری را ایجاد می‌کند.

بنابراین پس از ثبت ایده‌ها برای فراخوان اولیه "ایده شو" در سامانه معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان (اختصاصی رویداد ایده‌شو)، با انجام داوری ایده‌های ارسال شده توسط تیم داوران علمی و متخصص، ۱۰ ایده/محصول برگزیده به مرحله بعد راه خواهند یافت. سپس هر یک از صاحبان ایده‌ها/محصولات منتخب، طی 15-10 دقیقه ایده خود را ارائه و معرفی خواهد کرد. در این مرحله ، از 10 تیم/ایده‌های ارائه شده، 5 ایده برتر انتخاب خواهند شد که پس از تکمیل بوم-مدل کسب و کار در روز پایانی، هر عضو منتخب با تاکید بر پارامترهای موجود در بوم طی 30-15 دقیقه و به صورت حضوری در محل پژوهشگاه رویان به ارائه ایده/محصول خود با حضور سایر تیم‌ها، داوران و سرمایه‌گذاران، می‌پردازد. برای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان و اعضای تیم ایده‌‌پرداز، علاوه بر اعطاء جایزه‌ نقدی به بهترین تیم، کمک‌هایی غیرنقدی از قبیل در اختیار قرار دادن آموزش‌های لازم جهت تجاری کردن محصول و توصیه‌نامه برای معرفی به سرمایه‌گذاران جهت اجرایی نمودن طرح، تعلق می‌گیرد.

اهداف ایده شو
شناسایی افراد صاحب ایده و تخصص جهت بهبود تیم‌سازی در مجموعه
شناسایی توانمندی‌ها و فراهم کردن زمینه بروز و شکوفایی استعدادهای نهفته
توسعه فرهنگ کارآفرینی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان و رسالت علمی و اجتماعی مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته پزشکی رویان.

همچنین دوازدهمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان در نظر دارد به موازات برنامه دانشجویی، در بخش دانش‌آموزی نیز با هدف آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه‌های سلول‌درمانی، ژن درمانی و مهندسی بافت با کاربرد علم به زبان ساده نیز در دو بخش برنامه آموزشی و کارگاه‌های عملی ارائه دهد و در راستای تشویق هر چه بیشتر دانش‌آموزان جهت حضور فعال در مدرسه تابستانی، یک مسابقه اختصاصی درخصوص مطالب ارائه شده در پایان برنامه برگزار خواهد شد و به کامل‌ترین پاسخ، جوایزی نفیس تعلق خواهد گرفت.

 

تعداد بازدید : 5

منبع:سیناپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها