سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:

دانش‌بنیان‌ها باید جای خود را در ترکیب رشد اقتصادی باز کنند

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان خبر داد؛

حمایت‌های مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از حمایت‌های چهارگانه مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای و سایر دولت برای کمک به واحدها و مشاغل به شدت آسیب‌ دیده از کرونا خبر داد و گفت: آثار مخرب کرونا مثل حلقه‌های زنجیره پشت سر هم قرار می‌گیرند، اما بعضی از مشاغل به نسبت بیشتری تحت آسیب قرار گرفتند. 
کد خبر: ۱۳۲۵۰۶۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حسین مهرابی گفت:در حوزه حمایت‌های مالیاتی افرادی که تا پایان خرداد مهلت ارسال اوراق مالیاتی داشتند به مدت دو ماه و تا پایان مردادماه تمدید شده است

وی با اشاره به تقسیم‌بندی مشاغل متاثر از کرونا بیان کرد: مشاغلی از جمله واحدهای آموزشی، مهدکودک‌ها، فرهنگی، سالن‌ها تفریحی، شهربازی، باشگاه‌ها، پارک‌های آبی و استخرها، هتل‌ها و هتل آپارتمان، مهمانسرا و مسافرخانه‌ها، مراکز بومگردی، زائرسرا، دفاتر خدمات مسافرتی، آژانس‌ها، شرکت‌های حمل و نقل، تالارهای پذیرایی، آبیموه فروشی و بستنی‌فروشی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، کفش و پوشاک و خیاطی و نمایشگاه گل و غیره جزو مشاغل به شدت آسیب دیده هستند.

وی افزود: لیست کامل مشاغل به شدت آسیب دیده در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس رسته‌های شغلی وجود دارد و حمایت‌ها در چهار دسته برای جبران بخشی از خسارت وارده می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه حمایت‌های مالیاتی افرادی که تا پایان خرداد مهلت ارسال اوراق مالیاتی داشتند به مدت دو ماه و تا پایان مرداد ماه تمدید شده است.همچنین مالیات‌هایی که تا پایان سال 99 قطعی شده بوده و پرداخت نشده بدون جریمه و با بخشودگی تا پایان شهریور ماه تمدید شدند.

مهرابی، از افزایش ساعت کار اداره مالیاتی تا ساعت 19 خبر داد و گفت: لیست کامل حمایت‌های مالیاتی در سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل مالیاتی وجود دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های بانکی از واحدهای به شدت آسیب دیده از کرونا شامل بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی گفت: عمده‌ترین هدف حمایت‌های بانکی حفظ اشتغال موجود در شرایط کرونایی است و در نتیجه بنگاه‌هایی که تعدیل نیرو نداشته باشند از این حمایت‌ها برخوردار می‌شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: در امهال اقساط به انتهای دوره چهار ماه اضافه شده و موعد بازپرداخت تسهیلاتی که به صورت دفعی بودند و سررسید تا اول سال باشد تا پایان تیر ماه تمدید شده است.

وی اظهار داشت:سومین حمایت در حوزه بیمه و تامین اجتماعی است که حق بیمه سهم کارفرمایی به اردیبهشت و خرداد به مدت دو ماه اعمال می‌شود و در صورت عدم تعدیل نیرو نیز می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای استفاده کنند.

مهرابی گفت: چهارمین نوع حمایت‌ها به عنوان سایر نام دارند که تمدید مجوزها است، بدهی آب و برق و گاز تا پایان شهریورماه قطع نمی‌شود و موجران امکان عمومی هم مجاز هستند حق اجاره را در سال 1400 افزایش ندهند.

وی همچنین ازتمدید خودکار احکام هیات مدیره صنف‌ها و اتحادیه‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها