رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه مردم یمن به شدت نیازمند کمک های انسان‌دوستانه هستند، گفت: جامعه جهانی برای پایان وضعیت کنونی در یمن اقدامی انجام دهد.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، «پیتر مائورِر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که به صنعاء سفر کرده است، سخنانی را در خصوص آخرین وضعیت انسانی در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ تصریح کرد: درحال حاضر مردم یمن به شدت به کمک های انسان دوستانه نیاز دارند. وضعیت انسانی در یمن روز به روز بدتر می شود.

وی افزود: نیمی از خدمات بهداشتی و پزشکی در یمن متوقف شده است. مجروحان جنگ به شدت به کمک های انسانی و پزشکی نیاز دارند. ما از جامعه جهانی می خواهیم تا برای برون رفت از وضعیت فعلی یمن کاری انجام دهند.

مائورِر تصریح کرد: ما به تمامی طرف های درگیر در یمن اعلام کرده ایم که برای حل و فصل پرونده انسانی در این کشور آمادگی داریم. در سفر به یمن پیشنهاد تبادل اسرا را مطرح کردیم و امیدواریم که این اتفاق به زودی رخ دهد.

پیشتر، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته رسیدگی به امور اسرا در دولت نجات ملی یمن در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ از اعلام آمادگی صنعاء برای ورود به روند تبادل اسرا با عربستان سعودی خبر داده بود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها