در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت گهرزمین صورت می گیرد؛

احداث بزرگترین باغ ایرانی استان کرمان درسیرجان

استاندار کرمان:

اشتغال خرد باعث تحول جدی دراستان می شود

استاندار کرمان گفت:مشاغل خردوخانگی تحول اساسی وجدی در استان ایجاد می‌کنندولذا طرح‌های پرداخت تسهیلات باید با کار کارشناسی به بانک‌ها معرفی شود تا منتج به اشتغال واقعی شود. 
کد خبر: ۱۳۲۴۶۴۵
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی وند، در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خرد و خانگی از محل گردش حساب شرکت‌های بزرگ استان گفت: هدف ما12 هزار شغل خانگی و خرد است و در وهله اول باید به افراد با دانش و توانمند داده شود که منجر به نتیجه شود.

وی بر توجه شورای اشتغال،شورای اقتصاد مقاومتی و رسانه ها به کلید واژه‌های مشاغل خرد و خانگی، توسعه متوازن و مسئولیت‌های اجتماعی معادن بزرگ تاکید کرد و افزود:از گل‌گهر، مس و گهرزمین خواسته ایم تا هلدینگ‌های غیر تخصصی از جمله گردشگری تاسیس کنند و مطمئنا از این طریق شاهد تحولی در استان خواهیم بود.

استاندار کرمان گفت:یک نقطه آسیب شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی این بوده که خیلی ازظرفیت‌های نهفته استان را غیرفعال گذاشتند،آنها باید به وظیفه خود عمل و این ظرفیت‌ها را از جمله گردشگری و خدمات را فعال کنند.

جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال جاری را 41 هزار و 557 مورد اعلام کرد و افزود:با 12 هزار تعهد شغل نیز از محل گردش حساب شرکت‌های بزرگ با بانک رسالت دیده شده که در مجموع 53 هزار و 557 مورد شغل را برای سال 1400 پیش‌بینی می‌کند.
 
وی عنوان کرد:سال گذشته42هزار و 646 مورد اشتغال تعهد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان بود که به صورت کامل محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تعهد اشتغال امسال دستگاه‌های اجرایی به تفکیک بخش‌های اقصادی را شامل 33 درصد خدمات، 15درصد کشاورزی و 52 درصد صنعت و معدن اعلام کرد.

در این کارگروه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز از طرح پرداخت تسهیلات به 12 هزار متقاضی شغل جدید خرد و خانگی به پیشنهاد مجمع نمایندگان از محل گردش حساب شرکت های بزرگ استان در بانک رسالت خبر داد و گفت: این وام حداکثر 100 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می شود .

وی بیان داشت: مشاغل خانگی زیر سایه اعتبارات خرد مغفول مانده بودند و کمتر به آنها توجه شده بود، مشاغل خانگی بدون تکمیل زنجیره پایداری نخواهند داشت و لذا دستگاه های متولی باید پای کار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها