وزیر خارجه روسیه گفت: در بحبوحه خروج نیروهای ناتو از افغانستان و رویکرد غیرمسئولانه برخی از مقام‌های کابل، داعش در حال تصرف قلمروها در افغانستان است.
کد خبر: ۱۳۲۴۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا،  سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: توجه به افغانستان بسیار مهم است کشوری که اعضای داعش در آن، به صورت فعالانه نیروهایشان را متمرکز می‌کنند و از یک روند طولانی مدت و جبران ناپذیر برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات واقعی صلح به نفع خودشان استفاده می‌کنند. ما نگران این مساله هستیم، چون داعش به صورت فعالانه در حال تصرف قلمرو‌ها به ویژه در شمال افغانستان و درست در مرز‌های کشور‌های متحد ما و در بحبوحه رفتار غیرمسئولانه برخی از مقام‌های کابل و خروج شتاب‌زده ناتو از افغانستان است که نمی‌توانند درباره دستاورد حداقلی برخی از اهدافشان گزارش بدهند.

لاوروف همچنین به این نکته اشاره کرد که روسیه رایزنی‌هایی را با کشور‌های عضو سازمان معاهده امنیتی جمعی با هدف تضمین امنیت در آسیای میانه در بحبوحه افزایش فعالیت‌های داعش دارد.

وی ادامه داد: البته، ما به دنبال متقاعد کردن محافل سیاسی درباره ضرورت توقف طولانی شدن روند مذاکرات هستیم و اینکه توافق‌های صورت گرفته درباره یک دولت انتقالی باید حاصل شود. ما همچنین این اقدامات را در چارچوب «تروئیکای توسعه یافته» با حضور روسیه، چین، آمریکا و پاکستان انجام می‌دهیم.

بر اساس توافق حاصله بین آمریکا و طالبان، خروج نیرو‌های ناتو از افغانستان در ۲۹ آوریل سال جاری میلادی آغاز شد و قرار است در پاییز امسال پایان یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها