یک مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که تا زمانی که برجام احیا نشود، فیلم دوربین‌های نصب شده در تأسیسات هسته‌ای را در اختیار بازرسان آژانس قرار نخواهند داد.
کد خبر: ۱۳۲۴۳۱۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد ایرانی در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تصریح کرد، تا زمانی که مذاکرات وین برای احیای برجام به نتیجه نرسد، اطلاعات موجود بر روی دوربین‌های نصب شده در تأسیسات هسته‌ای ایران را در اختیار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نخواهند داد.

شبکه سی ان ان گزارش کرد که یک مقام ارشد جمهوری اسلامی در گفتگو با این شبکه آمریکایی این گونه گفته است: «اگر مذاکرات به موفقیت برسد، ایران قطعاً نوار‌های ویدئویی را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان خواهد داد».

وی ادامه داد: «به اشتراک گذاری نوار‌ها به شیوه پیشروی مذاکرات (وین برای احیای برجام) بستگی دارد. کلید این مسئله، توافق است. (توافقی که طبق آن) آن‌ها در خصوص چیزی توافق کنند که در‌های همکاری و فهم بهتر از جمله در زمینه شفافیت را باز کند».

تفاهم بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مجوز بازبینی تصاویر ویدئویی موجود بر روی دوربین‌های نصب شده در برخی سایت‌های هسته‌ای ایران را به بازرسان آژانس می‌دهد، سوم تیرماه منقضی شد و تاکنون تمدید نشده است.

با این حال، این مقام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که تهران به هیچ عنوان تا زمان ادامه مذاکرات وین، قصد از بین بردن داده‌های موجود در تصاویر ویدئویی ضبط شده را ندارد، اما تصمیم گرفته است در حال حاضر این تصاویر را از دید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مخفی نگه دارد، زیرا به دیپلماسی اجازه پیشروی می‌دهند.

این مقام ایرانی هرگونه ادعا را مبنی بر این که ممانعت از دسترسی فعلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به داده‌های ضبط شده بر روی دوربین‌ها، احتمال حصول توافق هسته‌ای را از بین می‌برد، رد کرد و گفت که آژانس در نهایت در صورت احیای برجام، می‌تواند تمامی تصاویر را به صورت یکجا مشاهده کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها