بسیاری از ما تبریز را به فرش دستباف، چرم، و خوراکی‌های معروف و خوشمزه‌اش می‌شناسیم که شهرت و محبوبیت زیادی دارند. در این مطلب به معرفی سوغات تبریز و راهنمای خرید آنها پرداخته‌ایم و اگر به دنبال راهی راحت، سریع، و مطمئن برای خرید و چک کردن قیمت بلیط هواپیما هستید، تا آخر این مقاله را دنبال کنید.
کد خبر: ۱۳۲۴۳۰۰
در این مطلب به معرفی سوغات تبریز و راهنمای خرید آنها پرداخته‌ایم و اگر به دنبال راهی راحت، سریع، و مطمئن برای خرید و چک کردن قیمت بلیط هواپیما هستید، تا آخر این مقاله را دنبال کنید.
 
 
همه‌چیز درباره سوغات تبریز
 
 
باقلوا

ترکیب چای و باقلوای تبریز، جایگاه ویژه‌ای بین بسیاری از ایرانی‌ها و تبریزی‌ها دارد که با مغز بادام، پسته، و نارگیل تهیه و آماده می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین و تازه‌ترین باقلوا را در تبریز امتحان کنید یا برای سوغات بخرید، به باقلوا شارین، باقلوای شیرونه در باغمیشه یا باقلوای جام جم در خیابان جام جم سر بزنید.

قرابیه

یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های تبریز، قرابیه است که بدون روغن و با مخلوط وانیل، تخم مرغ، پسته، بادام یا نارگیل درست می‌کنند. این شیرینی به کلوچه شباهت دارد و برای خرید آن به قنادی رکس، یکی از قنادی‌های قدیمی تبریز، قنادی کریمی در ولیعصر، و قنادی تکدرخت در نزدیک ائل گلی می‌توانید بروید.

پنیر لیقوان

کمتر کسی پنیر لیقوان را نمی‌شناسد و طعم خوب آن را نچشیده. اگر به تبریز سفر می‌کنید، حتما پنیر تبریز یا لیقوان را امتحان و خریداری کنید و صبحانه‌های دلچسب تبریز را به خانه‌تان هم ببرید.

اریس

شیرینی اریس، با شکر، وانیل، شیر، کاکائو درست می‌شود و از نظر بسیاری درصد شیرینی زیادی دارد که بهتر است با چای و نوشیدنی آن را میل کنید. برای خرید اریس کافیست به خیابان منصور و به مغازه افتخاری سر بزنید.

نوقا

لوکا یا نوقا، شیرینی شبیه به گز است که از مغزهای بادام، فندق، و گردو هم در آن استفاده می‌شود. این شیرینی محبوب و معروف تبریز را از آجیل‌سرای تبریز در بلوار 29 بهمن یا مغازه افتخاری در خیابان منصور می‌توانید خریداری کنید.

سفر به تبریز

در صورتی که هوس سفر به تبریز و چشیدن شیرینی‌های جذاب و متنوع آن را در سر دارید، کافیست از سایت اسنپ‌تریپ رزرو هتل و اقامتگاه مورد نظرتان و خرید آنلاین بلیط هواپیما را انجام دهید. پس از انتخاب مبدا و مقصد و تاریخ رفت و برگشت، لیستی از پروازها به همراه اطلاعات کامل برایتان نمایش داده می‌شود. با استفاده از فیلترهای متنوع قیمت و ایرلاین، پروازها را می‌توانید دسته‌بندی و خرید بلیط هواپیما تهران تبریز را در کمترین زمان انجام دهید. علاوه بر آن، خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته در دسترس است تا پاسخگوی سوالات شما درباره بلیط هواپیما تبریز تهران باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها