در مقابله با رزمایش ناتو در دریای سیاه؛

روسیه آمادگی سامانه های اس۴۰۰ مستقر در کریمه را محک زد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های روسیه در پرواز بر فراز ناو هلندی در دریای سیاه معیارهای بین المللی را رعایت کرده اند.
کد خبر: ۱۳۲۳۹۷۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه خود گفت: ناو هلندی اورتسن که در دریای سیاه در حرکت بود مسیر خود را تغییر داده و به سوی تنگه کرچی حرکت کرد.

در بیانیه گفته شده است: چند فروند جنگنده سوخو-۳۰ و بمب افکن سوخو-۲۴ برای تحقیق در مورد این کشتی جنگی به پرواز درآمدند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید: پس از پرواز هواپیما‌های نظامی روسی در دریای سیاه، ناو هلندی تغییر مسیر داده و از آب‌های سرزمینی روسیه دور شد.

در بیانیه همچنین گفته شده است که پرواز هواپیما‌های روسی بر فراز ناو هلندی در ارتفاع بی خطر برای کشتی انجام گرفت و در این پرواز‌ها تمام معیار‌های بین المللی رعایت شد.

به گزارش رسانه‌های روسی، وزارت دفاع هلند روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای، ادعا کرد که چند فروند هواپیمای نظامی روسیه با به پرواز در آمدن بر فراز ناو «اورتسن» در دریای سیاه، اقدام به ایجاد مزاحمت برای این کشتی هلندی کرده است.

وزارت دفاع هلند این اقدام را محکوم و تاکید کرده است که حق استفاده آزاد از آب‌های بین‌المللی در دریای سیاه را برای خود محفوظ می‌داند.

مقامات نظامی هلند همچنین در این خصوص اعلام کرده‌اند این کشتی نظامی در نزدیک سواحل جنوب شرقی شبه جزیره کریمه در دریای سیاه در حال حرکت بوده است.

این دومین حادثه دریایی در دریای سیاه در یک هفته اخیر است.

رسانه‌های روسیه روز سوم تیر ماه از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

به دنبال اقدام ناوشکن «دیفندر» و تجاوز به حریم دریایی روسیه، «دبورا برونرت» سفیر انگلیس در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها