عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد:

ویروس هندی مسری تر از نوع انگلیسی / ردپای «دلتا» در ۸۰ کشور

با افزایش موارد ابتلا به سویه دلتای کرونا، محدودیت های شدیدتری برای مقابله با شیوع این ویروس در برخی از کشورها اعمال شده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۳۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، شهر مسکو، پایتخت روسیه بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از کروناویروس را در این کشور داشته و اکنون شیوع سویه دلتای کروناویروس که از قدرت سرایت بالاتری برخوردار است موجب شده که محدودیت‌های شدیدتری در کشور‌های سراسر منطقه آسیا-پاسفیک اعمال شود.

همچنین شیوع سویه دلتای کرونا نگرانی‌هایی را در مورد سفر‌های تفریحی به کشور‌های اروپایی به همراه داشته است.

هرچند روند واکسیناسیون، موارد ابتلا به کروناویروس را در شماری از کشور‌ها کاهش داده و محدودیت‌ها در فعالیت‌های روزمره شهروندان در برخی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و آمریکا به تدریج برداشته می‌شود، اما کارشناسان سلامت همچنان هشدار داده اند که شیوع سریع سویه دلتای کرونا به این مفهوم است که تا پایان همه گیری مسیر طولانی باقی مانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در جدیدترین گزارش خود از کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان از ماه فوریه خبر داده، اما در عین حال هشدار داده است که سویه دلتای کروناویروس که اکنون در ۹۲ کشور گسترش پیدا کرده، موجب موج مرگبار بیماری در کشور‌های مختلف از اندونزی گرفته تا روسیه شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها