استاندار بوشهر خبر داد؛

وضعیت شکننده بوشهر در کرونا

استاندار بوشهر از خیز مجدد کرونا در این استان خبر داد و گفت: فرمانداران، هم‌زمان با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌ها محدودیت‌های لازم را به ویژه در مناطق قرمز اعمال کنند...
کد خبر: ۱۳۲۳۴۵۰

 

استاندار بوشهر از خیز مجدد کرونا در این استان خبر داد و گفت: فرمانداران، هم‌زمان با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌ها محدودیت‌های لازم را به ویژه در مناطق قرمز اعمال کنند.

عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: فرمانداران با تشکیل جلسات، شناسایی کانون‌های شیوع بیماری و به‌کارگیری همه امکانات تلاش کنند تا از درگیری بیشتر شهرستان‌ها با این خیز تازه جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: لازم است بخش‌ها و روستاهایی که درگیری بالایی با ویروس پیداکرده‌اند، شناسایی و با به‌کارگیری امکانات لازم قرنطینه شوند تا بیماری به مناطق هم‌جوار تسریع پیدا نکند.

گراوند بیان کرد: ممکن است نوار جنوبی به دروازه‌ای برای درگیری کشور با نوع جدید ویروس تبدیل شود که در روزهای اخیر وزارت بهداشت بسیار از این نکته ابراز نگرانی کرده است.

استاندار بوشهر افزود: سالن‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی از مکان‌هایی هستند که موارد متعددی از رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آنها گزارش‌شده و لازم است نظارت مستمر بر آنها صورت گیرد.

گراوند بابیان اینکه با توجه به امکانات محدود دانشگاه علوم پزشکی نباید همه بار کنترل بیماری بر دوش این دستگاه قرار گیرد، تأکید کرد: نظارت بر اماکن ورزشی به عهده اداره کل تربیت بدنی است و هرگونه قصور در زمینه نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی مصوب قابل‌پیگیری است و اماکن متخلف تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند.

وی سالن‌های در نظر گرفته‌شده برای تزریق واکسن کرونا در شهرستان بوشهر را مناسب دانست و گفت: امکانات سرمایشی این سالن‌ها با استفاده از امکانات موجود تأمین شود تا رضایت خاطر کارکنان بهداشتی تزریق واکسن و مردم به نحوی مطلوب فراهم شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در صورت کمبود امکانات این آمادگی وجود دارد که با استفاده از اعتبارات استانی وسایل سرمایشی این سالن‌ها تأمین شود.

گراوند با اشاره به در پیش بودن کنکور سراسری، گفت: فرمانداران همه امکانات موجود در شهرستان را برای فراهم کردن فضایی مطلوب و استاندارد به کارگیرند تا این آزمون که برای بسیاری از دانش‌آموزان روزی سرنوشت‌ساز است در شرایطی خوب برگزار شود.

وی افزود: وسایل سرمایشی مناسب در حوزه‌های امتحانی فراهم شود و اداره‌های برق نیز در سراسر استان همکاری کنند تا هیچ‌گونه خاموشی در این ساعت‌ها صورت نگیرد و مدارس و دانشگاه‌های محل آزمون از برقی پایدار برخوردار باشند.

استاندار بوشهر ادامه داد: لازم است اصناف و همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسانی توجه لازم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، بازرسی و نظارت به‌طور مداوم صورت گیرد و منتظر ورود دانشگاه علوم پزشکی نمانند.

 گراوند بیان کرد: در هر اداره، بخش حراست بازرسی و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دنبال کند، چراکه نتیجه این رعایت به سطح جامعه کشیده می‌شود.

وی در ادامه به ضرب و شتم کارشناس مرکز بهداشت شهرستان اهرم در یکی از واحدهای صنفی متخلف اشاره کرد و گفت: فرمانداری و نیروی انتظامی با جدیت پیگیری کنند تا برخورد لازم با ضارب صورت گیرد و این واحد صنفی تا اطلاع ثانوی پلمب شود.

استاندار بوشهر اظهار کرد: این برخورد با مأمور بهداشتی که برای حفاظت از سلامت جامعه تلاش می‌کند شایسته جامعه اسلامی نیست و لازم است برخورد متناسب با این فرد و واحد صنفی خاطی صورت گیرد.

گراوند ضمن تبریک به مناسبت آغاز تزریق عمومی واکسن ایرانی کووبرکت، گفت: امیدواریم واکسیناسیون عمومی در هفته‌های پیشرو شتاب بیشتری داشته باشد تا سطح بالاتری از ایمنی در جامعه ایجاد شود، هرچند با اعلام سازمان بهداشت جهانی پس از واکسینه شدن نیز همچنان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است.

استاندار بوشهر بیان کرد: اصل و اساس کنترل این بیماری در دست مردم است و هرگاه شاهد روند کاهشی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه بوده‌ایم با خیز بیماری مواجه شده‌ایم.

گراوند از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواست بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه تأکید و اطلاع‌رسانی کنند تا خیز تازه کرونا در استان متوقف شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها