شماری از اسناد طبقه بندی شده وزارت دفاع انگلیس در یک ایستگاه اتوبوس کشف شد.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، شماری از اسناد طبقه بندی شده وزات دفاع انگلیس از جمله جزئیاتی در خصوص ناوشکن انگلیسی «اچ ام اس دیفندر» به همراه دیگر اسناد در یک ایستگاه اتوبوس در شهرستان کنت انگلیس یافت شد.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد یکی از کارکنان این وزارتخانه گم شدن این اسناد را هفته گذشته گزارش کرده بود؛ او البته اعلام کرد توضیحات بیشتر در خصوص این مسأله را نامناسب می‌داند.

بر اساس این گزارش، شبکه بی بی سی گزارش داد این اسناد شامل اسنادی در خصوص واکنش احتمالی روسیه به سفر ناوشکن «اچ ام اس دیفندر» از طریق آب‌ های اوکراین به نزدیکی ساحل کریمه در روز چهارشنبه می‌شود؛ در حالی که بقیه اسناد شامل طرح‌هایی در خصوص حضور نظامی احتمالی انگلیس در افغانستان می‌شد.

اسناد پیدا شده در ایستگاه اتوبوس در مجموع به ۵۰ صفحه می‌رسید که در یک کوپه خیس در پشت یک ایستگاه اتوبوس در شهرستان کنت در اوایل روز سه شنبه یافت شد.

یکی از ساکنان این شهرستان که خواست نامش فاش نشود، پس از کشف این اسناد طبقه بندی شده و فهمیدن ماهیت حساس آنها، با بی بی سی تماس گرفت و آن‌ها را در جریان گذاشت.

حزب کارگر انگلیس - که حزب مخالف در این کشور به شمار می‌رود - گم شدن اطلاعاتی این چنین حساسی را مسأله‌ای خجالت آور توصیف کرده است.

گفتنی است رسانه‌های روسیه روز چهارشنبه به نقل از وزارت دفاع آن کشور گزارش دادند که ناوشکن اچ ام اس دیفندر وارد آب‌های روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه شده بود.

پس از آن وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «ناوگان دریای سیاه روسیه» همراه با «سرویس کنترل امنیت مرزی فدرال» از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی «کیپ فیولنت» در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند. این ناوشکن ۳ کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها