استاندار کرمان:

اندیشه‌های شهید بهشتی در جمهوری اسلامی راهگشا هستند

استاندار کرمان در دیدار با اعضای شورای قضائی استان با بیان اینکه شاکله و هویت دستگاه قضائی باثبات و ستون فقرات نظام است، گفت: اندیشه‌های شهید بهشتی همچنان در راهبردهای جمهوری اسلامی راهگشا هستند.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۹۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی وند،به رسالت سنگین قوه قضائیه اشاره داشت و افزود: تاثیرگذاری رفتار، رای و عمل هر عضو قوه قضائیه می‌تواند از یک دولت هم در رویکرد و نگاه مردم به عدالت و راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا در رفع موانع تولید، تنظیم بازار و دیگر موارد که ما به لحاظ محدودیت‌های مقرراتی در دولت با بن‌بست مواجه می‌شویم، دستگاه قضا تمام قدر همراه ماست.

زینی‌وند،از همراهی دستگاه قضا در برگزاری انتخابات  قدردانی کرد و ابراز داشت: هم‌افزایی و همدلی بخش‌های مختلف دستگاه قضا از جمله اسناد، زندان‌ها، پزشکی قانونی و بازرسی کل همیشه داشته‌ایم و جلوگیری از یکسری مسائل را محقق کرده است.

وی بااشاره به برگزاری انتخابات 1400 گفت: این انتخابات به واسطه شرایط مختلف، پیچیدگی خاص خود را داشت که با هوشمندی ملت ایران و سخنرانی رهبر معظم انقلاب، به شکل آبرومند در سطح شرایط کنونی برگزار گردید و رئیس جمهوری با رای قابلی انتخاب شد.

استاندار کرمان،انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی را به عنوان رئیس جمهور و تجربه ایشان در دستگاه قضا را در ایجاد تحولات موثر دانست وتصریح کرد: طی سال‌های اخیر شاهد تحولات مثبت زیادی در این قوه بوده‌ایم که امیدواریم سرعت گیرد و محرکی برای بخش‌های دیگر کشور باشد.

استاندار کرمان با تاکید بر تعامل قوه مقننه،مجریه و قضائیه در اصلاح قوانین افزود: یکی از علل ورودی پرونده‌ها و زندان‌ها، ریشه در قوانین دارند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب دستور بر تصویب سیاست‌های کلی نظام جامع قانون‌گذاری را دادند.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات متورم ناکارآمد، کشور را فلج کرده است و اگر این قوانین و رویکرد مدیریت اصلاح و متحول نشود، هیچ دولتی قادر به حل معادلات پیچیده کنونی و ریشه‌کنی فساد نیست.

زینی‌وند گفت:عدم شفافیت در قوانین،امضاهای طلایی و کارمند محور بودن از مسائلی است که بر فساد دامن می‌زند و لذا راه‌اندازی سامانه‌ها تاثیر به سزایی در شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد خواهد داشت.

محمدباقر اسلامی،معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان نیز  با اشاره  به فعالیت مستمر ستاد دادگستری و شعبه‌های سطح استان طی یک سال و نیم گذشته، از کاهش ورودی پرونده‌ها نسبت به سال ۹۸ و همچنین افزایش عملکرد و خروجی دادگستری استان طی یک سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به برنامه تحولی قوه قضائیه در ابعاد مختلف از جمله حفظ کرامت انسانی عنوان کرد:با تلاش‌های قضات و کارشناسان و کارکنان دستگاه قضائی، میانگین رضایتمندی از عملکرد قوه قضائیه به ۷۰ درصد رسیده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان همچنین از فعالیت سامانه‌های متعدد خدمت‌رسانی در دستگاه قضائی و کاهش زمان اطاله دادرسی نام برد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها