تحقیقات دانشمندان درباره وجود حیات فرازمینی حاکی از آن است که زمین قطعا از سوی موجودات دیگر کرات رصد می شود اما درحالی این گزارش ها رسانه ای می شود که اخیرا پنتاگون رویت اشیا پرنده ناشناس را تایید و دولت آمریکا توضیحی در این مورد نداده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۴۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، نشریه انگلیسی گاردین درپی انتشار گزارش‌های وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تایید رصد اشیا پرنده ناشناس موسوم به «یوفو» (UFO) و پرداختن سایر رسانه‌های آمریکایی نوشت: دانشمندان علوم فضایی بنابر تحقیقاتی که طی سالیان گذشته انجام داده اند، برآورد می‌کنند که حداقل ۲۹ سیاره در پهنه کهکشان قابل سکونت بوده و در وضعیتی هستند که سیگنال‌های مخابراتی زمین را رصد کنند.

گاردین در ادامه افزود: دانشمندان تاکنون یکهزار و ۱۷۵ منظومه خورشیدی را شناسایی کرده اند که می‌تواند موجودات هوشمندی در آن وجود داشته باشد که توانایی شناسایی کره زمین در پهنه گیتی را دارد و در این میان حداقل ۲۹ سیاره قادر هستند تا سیگنال‌های رادیویی و تلویزیونی ارسالی از کره زمین را دریافت و به مشاهده زمین بپردازند.

این نشریه انگلیسی نوشت: دانشمندان علوم فضا می‌گویند از تعداد یکهزار و ۱۷۵ منظومه رصد شده، ۴۹ منظومه، چنان به منظومه خورشیدی ما و به زمین نزدیک هستند که به راحتی توانایی دریافت سیگنال‌های رادیویی مخابره شده از سوی زمین را دارند.

«لیزا کالتنجر» (Lisa Kaltenegger) استاد ستاره شناسی و مدیر موسسه «کارل ساگان» (Carl Sagan Institute) از «دانشگاه کورنل» نیویورک در این باره به گاردین گفته است چنانچه حیات در این کرات به اندازه کافی از هوش برخوردار باشد آن‌ها قادر به شنود ما در این پهنه از گیتی هستند.

این استاد علوم فضایی از دانشگاه کورنل نیویورک با اشاره به کارگیری ابزار پیشرفته جدید افزود: تحقیقات ما با استفاده از ابزار نوین ستاره شناسی که بزودی از آن‌ها استفاده خواهیم کرد، وارد فصل جدیدی از شناسایی این منظومه‌ها خواهد شد.

سیاره‌ای که از ۲ هزار سال قبل زمین را رویت می‌کند

گاردین در ادامه و به نقل از تحقیقات پژوهشگران عرصه نجوم نوشت: بطور مثال ستاره‌ای به نام «راس ۱۲۸» (Ross ۱۲۸) که در فاصله ۱۱ سال نوری از منظومه شمسی قرار دارد، دارای سیاره‌ای است که مختصات آن حدودا دو برابر کره زمین بوده و محققان می‌گویند در صورت وجود حیات هوشمند بر روی این سیاره و فاصله مطلوبی که تا کره زمین دارد، قادر بوده که از حدود دوهزار سال قبل زمین را مورد رصد خود قرار داده باشد.

درحالی رسانه‌های غربی اکنون اقدام به انتشار برخی خبر‌ها در باره امکان وجود حیات فرا زمینی می‌کنند که دولت آمریکا در روز‌های اخیر هیچگونه توضیحی درمورد گزارش‌های تایید شده رویت اشیا ناشناس پرنده موسوم به یوفو را ندارد.

تحقیقات دانشمندان؛ زمین از سوی دیگر کرات رصد می‌شود

تارنمای خبری آمریکایی هیل نیز پنجم تیر ۱۴۰۰ دراین زمینه نوشت: بنابر گزارشی که وزارت دفاع آمریکا ۴ تیر۱۴۰۰ آن را از حالت محرمانه خارج کرد، تائید می‌کند که از سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۱۴۰ گزارش درباره اشیا پرنده ناشناخته دریافت کرده است، این گزارش احتمال وجود حیات فرازمینی را رد نمی‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها