فرمانده کل سپاه گفت: پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشینی داریم که ۷ هزار کیلومتر پرواز می‌کنند و برمی‌گردند؛ ما نه فقط در عرصه فناوری‌های نظامی بلکه در بسیاری از حوزه‌ها پیشگام هستیم.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۰۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آیین رونمایی از واکسن نورا با بیان اینکه پیمودن قله‌ها، گذر از صخره‌های سخت و قدم گذاشتن بر فراز ارتفاعات رفیع و بلند کار مشکلی است، گفت:، اما هیچ کشور و ملتی بدون طی کردن مسیر‌های سخت به قله‌های پیشرفت و اعتبار و منزلت دست نخواهد یافت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا ملتی آرزو‌های بزرگ را در آغوش نگیرند بزرگ نمی‌شود، اظهار کرد: وسعت هر ملت و کرانه‌های شخصیت هر جامعه به وسعت آرزو‌ها و بلندای همت او است. هر ملتی که نتواند رویداد بسازد بزرگ نمی‌شود.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه ما در عرصه نبرد برای استقلال و در یک جنگ بزرگ جهانی که محور اصلی آن خود اتکایی و اعتبار ما است قرار داریم، گفت: جهان قدرتمند تصمیم گرفته است مانع از استقلال ملی ما شود و ما هم تصمیم گرفتیم به هر قیمتی معنای زیبا و مقدس را همانند جامه‌ای زرین و درخشان بر قامت کشور و ملت مان بپوشانیم.

وی با بیان اینکه هنوز فراز‌های بزرگی باقی مانده است تا طی کنیم تصریح کرد: مدعیانی که از دموکراسی، پیشرفت، رفاه، امنیت و آزادی سخن می‌گویند علاقه دارند کودکان بیمار ما در آغوش مادران غم‌انگیز شان جانشان را از دست بدهند، علاقه دارند مردمان بیمار کشورمان بدون دارو و غذا باقی بمانند و نقشه ذهنی آن‌ها برای ملت ما فقر، عقب‌ماندگی، گرسنگی، بیماری و از هم گسیختگی است.

فرمانده کل سپاه افزود: ملتی که در اوج محاصره علمی، فنی، اقتصادی و مالی توانسته است آفرینش چنین افتخارات بزرگی باشد یقیناً یک ملت شگفتی ساز و استثنایی است.

سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد: در روز‌های اول شیوع کرونا حتی ماسک پیدا نمی‌شد و زمانی که این بیماری جهانی‌تر شد کشور‌های قدرتمند از دیگر کشور‌های پیشرفته در فرودگاه‌ها ماسک‌ها را می‌دزدیدند تصور آن‌ها این بود که ایران مقابل این پدیده کرنش می‌کند و دیگر بلند نمی‌شود، اما به فضل الهی اسلام و ولایت درخشیدند، منطق قرآن به صحنه آمد و ملت بسیج شدند و همه یکدل و یک آهنگ به هم متصل شدیم تا این دستاورد‌های بزرگ رقم خورد.

وی با بیان اینکه در این عرصه پزشکان عزیز، پرستاران مهربان و فداکار ما واقعاً حماسه آفریدند، گفت: بازی بزرگ ما در این یکسال و نیمه گذشته بود و با افتخار دست همه پزشکان عزیز و پرستاران شریف و نجیب و همه اعضای کادر درمان کشورمان را که در این عرصه شور و امید آفریدند و ما را در نظام بین الملل به عنوان یک کشور موفق و ممتاز نشان دادند می‌بوسم.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه تصمیم گرفته‌ایم در جهان جزو برترین‌ها باشیم گفت: این افق روشن تمامی حوزه‌ها از علمی تا فنی و ... را شامل می‌شود و امروز در بسیاری از آن‌ها جزو کشور‌های پیشگام و پیشتاز هستیم.

وی افزود: به فضل الهی امروز در حوزه هوا فضا ماهواره پرتاب می‌کنیم، در فناوری‌های نانو پیشگام هستیم، پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشینی داریم که ۷ هزار کیلومتر حرکت می‌کنند پرواز می‌کنند و برمی‌گردند و در همان نقطه یا هر نقطه دلخواه دیگری می‌نشیند و نه فقط در عرصه فناوری‌های نظامی بلکه در بسیاری از حوزه‌ها پیشگام هستیم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه فناوری‌ها مشترکند و نظامی و غیرنظامی ندارند، گفت: امروز در تولید واکسن برای این بیماری مرموز که جزء پیچیده‌ترین دانش‌ها و فناوری‌های بشری است، در کشورمان چندین واکسن با روش‌ها و تکنیک‌های متنوع تولید می‌شود و شاید به اندازه تعداد کشور‌هایی که واکسن تولید کرده‌اند؛ واکسن داریم.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز روز آرزو‌های ماست، اظهار کرد: یک سال و نیم است که آرزو می‌کنم ما به چنین شرایطی برسیم و امروز خدا را سپاس می‌گویم.

وی افزود: در روز‌های اخیر همگان مشاهده کردند که رهبر عزیز ما چگونه با آرامش و طمأنینه و افتخار واکسن ایرانی برکت را تزریق کردند چقدر دیدن این صحنه‌ها دل انگیز است.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: به فضل الهی با حرکت‌های بزرگ علمی و فرهنگی دیوار‌های محاصره را میشکنیم و با قلب‌های مان، با کلاممان، با پیشرفت‌های مان در سراسر جهان نفوذ کرده و این واکسن‌ها را در اختیار مردمان فقیر کشور‌های دیگر قرار می‌دهیم و تجربه مان را به دیگران منتقل می‌کنیم ما همه مردم جهان را خوب می‌دانیم و به همه خدمت می‌کنیم و ملت عزیز ما اطمینان داشته باشند که آن‌ها بیرق‌های امید را بیش از پیش بر افراشته خواهند دید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها