مدیرعامل آب وفاضلاب استان ایلام عنوان کرد:

کاهش 45درصدی بارش ها در استان ومشکلات بسیار درحوزه آب

مدیرعامل آب وفاضلاب استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام اظهار کرد: امسال به دلیل کاهش ۴۵ درصدی بارش‌ها در استان ایلام با چالش‌های زیادی در حوزه آب در استان مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۳۲۳۲۵۶
به گزارش  جام جم آنلاین ایلام ؛ نورالله تیموری  با اشاره به کاهش منابع آب زیرزمینی در استان ایلام ، گفت: تاثیر خشکسالی بر منابع آب زیرزمینی باعث شده تا امسال در بحث منابع آبی با مشکلات جدی مواجه باشیم.

تیموری عنوان کرد: خشکسالی، کاهش بارندگی، کرونا، فرسودگی شبکه‌های انتقال آب، افزایش مصرف، استفاده آب شرب برای فضای سبز از چالش‌های بزرگ حوزه آب و فاضلاب استان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام افزود: میزان مصرف آب در بخش روستایی و شهری در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: در استان ایلام در حال حاضر ۳۴۰ لیتر آب در هر شبانه روز به ازای هر نفر تولید و مصرف می‌شود که این میزان سه برابر استانداردهای کشوری است، در حوزه شهری نیز میزان مصرف و تولید آب در استان ۲۸۰ لیتر است که این میزان نیز ۲ برابر استانداردهای کشور است.

تیموری عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه آب در استان ایلام هزینه شده است و این استان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه طرح‌های آبی در کشور است.

مشکل ۲۰ ساله  کمبود آب شهر ایلام رفع می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام  با اشاره  به اجرایی پروژه انتقال آب از سد چم گردلان گفت: در حوزه افزایش برداشت از سد به شهر ایلام به عنوان دانش، تخصص و توان بومی برای اولین بار طرح تخصیص اعتبار و اخذ موافقت نامه کمتر از یکماه به طول انجامید که در نوع خود در کل کشور کاملا بی سابقه است چراکه اعتبارنامه و اخذ موافقنامه کمتر از یکماه به طول انجامید و هم اکنون 150 لیتر در ثانیه سرانه آب شهر ایلام اضافه گردیده که با اجرایی شدن کامل این پروژه، 200 لیتر بر ثانیه ظرف چند ماه آینده به ورودی شبکه آب شهر ایلام افزوده خواهد شد که با پایان یافتن اقدامات فنی شاهد بالا رفتن توان انتقال و توزیع آب از سد به شهر و ان شاءلله مشکل کمبود آب شهر ایلام مرتفع می گردد.

وی در خصوص شهرستان های پرتنش استان به شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : برای آبرسانی به این شهرستان هم اکنون پروژه آبرسانی از سد ایلام در حال اجرا می باشد که امیدوارم تا پایان تیرماه لاین اضطراری این پروژه به بهره برداری برسد؛  لازم به ذکر است از سال 92 تا 1398 کل اعتبارات تخصیصی پروژه 28 میلیارد تومان بوده که در سال گذشته بیش از 32 میلیارد تومان تخصیص یافت و برای تکمیل آن به 100 میلیارد دیگر نیازمندیم .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی، گفت: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب این شهر ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستا‌های اطراف وجود نخواهد داشت.

وی در پایان به بحث شاخص کیفی آب اشاره کرد و اظهار داشت: داشگاه علوم پزشکی استان به عنوان ناظر و کنترل کننده کیفیت آب به صورت روزانه این مهم را پایش می نماید و اطمینان می دهم که ایلام یکی از استان های سرآمد در بحث کیفیت آب است چراکه شاخص کلرسنجی با ضریب 95 درصد و شاخص میکروبی هم با ضریب 99 درصد بالاتر از استانداردهای کشوری است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها