مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد؛

تعقیب ناو نظامی آمریکا توسط ارتش روسیه در دریای سیاه

به بهانه شرکت در رزمایش مشترک ناتو و اوکراین

ورود ناو جنگی آمریکا به آبهای دریای سیاه

وزارت دفاع روسیه با تایید خبر ورود این ناو آمریکایی اعلام کرد حرکت این ناو جنگی از همان لحظات اولیه تحت رصد دقیق ناوهای جنگی روسیه قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۲۳۲۴۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ یک فروند ناو جنگی آمریکایی مجهز به موشک‌های هدایت شونده از نوع Roos، عصر امروز وارد آب‌های دریای سیاه شد.

وزارت دفاع روسیه با تایید خبر ورود این ناو آمریکایی به دریای سیاه اعلام کرد: حرکت این ناو جنگی که در حال طی مسیر در گذرگاه بین المللی است، از همان لحظات اولیه تحت رصد دقیق ناو‌های جنگی روسیه قرار دارد.
ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرده است، این ناو جنگی به منظور شرکت در رزمایش مشترک ناتو و اوکراین، وارد دریای سیاه شده است.

رزمایش دریایی ناتو و اوکراین که قرار است از روز دوشنبه با حضور آمریکا و ۳۰ کشور عضو و غیرعضو ناتو برگزار شود، با واکنش تند مسکو مواجه شده است.

وزارت دفاع روسیه برگزاری این رزمایش را اقدامی تحریک‌آمیز و ماجراجویانه ارزیابی و اعلام کرده است، در صورت تداوم اقدامات خصمانه ضدروسی، مسکو واکنش پشیمان کننده‌ای به دشمنان خود نشان خواهد داد.
در رزمایش دریایی ناتو و اوکراین، بیش از ۵ هزار تکاور دریایی با استفاده از ۳۰ فروند ناو جنگی و ۴۰ فروند جنگنده، به مدت دو هفته تمرینات تاکتیکی انجام خواهند داد.

گفتنی است به دنبال ورود غیر قانونی ناو شکن انگلیس به آب‌های منطقه روسیه‏، سفیر روسیه در انگلیس ضمن تأیید متشنج شدن روابط مسکو و لندن اعلام کرد اختلاف و تنش درباره ناوشکن انگلیسی در دریای سیاه ممکن است به تقابل نظامی بین دو کشور منجر شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها