مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین

بهره مندی بیش از ۳ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی در قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: سه هزار و ۵۱۸ نفر با شرکت در دوره‌های آموزشی در رشته‌های مورد نیاز جامعه و بازار کار صاحب مهارت شدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: سه هزار و ۵۱۸ نفر با شرکت در دوره‌های آموزشی در رشته‌های مورد نیاز جامعه و بازار کار صاحب مهارت شدند
کد خبر: ۱۳۲۳۰۷۲

به گزارش جام جم آنلاین قزوین ، مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال سه هزار و ۵۱۸ نفر با شرکت در دوره‌های آموزشی در رشته‌های مورد نیاز جامعه و بازار کار صاحب مهارت شدند، تاکید کرد: این آموزش‌ها ویژه سربازان در حال خدمت در پادگان ها، زندانیان، افراد تحت پوشش بهزیستی، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینان، روستاییان و متقاضیان مهارت آموزی در کارگاه‌های ثابت فنی و حرفه ای، کارگاه‌های مهارت آموزی در محیط واقعی کار، کارگاه‌های سیار شهری، کارگاه‌های مستقر در اصناف و دانشگاه‌ها برگزار شده است.

مددی افزود: بیش از نیمی از آموزش‌های مهارتی شده مربوط به کارگاه‌ها یا آموزشگاه‌های ثابت دولتی فنی و حرفه‌ای استان بوده است.

مددی با اشاره به این که بخش زیادی از امکانات و زیرساخت‌های آموزشی این اداره کل در کارگاه‌های یا آموزشگاه‌های ثابت مستقر است، افزود: در این کارگاه‌ها امسال به هزار و ۶۳۴ نفر آموزش مهارتی ارایه شده است.

این مسئول با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای به زندان‌ها و پادگان‌ها اختصاص دارد، افزود: در این بخش‌ها طی سه ماهه نخست امسال به ترتیب ۲۲ هزار و ۹۶۷ نفر ساعت و ۴۲ هزار و ۳۵۷ نفر ساعت آموزش ارایه کرده ایم.

مددی افزود: این آموزش‌ها از تعهدات آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین در سال جاری بوده و به شکل رایگان برای جامعه هدف و متقاضیان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: این آموزش‌ها کمک می‌کند تا جوانان پس از خدمت مقدس سربازی با داشتن مهارت زودتر صاحب فرصت‌های شغلی شوند و همچنین زندانیان نیز پس از اصلاح و دوران محکومیت با فراگیری مهارت می‌توانند برای خود در حرفه‌های مورد نظر صاحب اشتغال شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها