با بالا گرفتن تب شیوع کرونا در کشور

جزئیات امتحانات آخر سال؛ از دبستان تا دبیرستان

مدیرکل دفتر آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جای نگرانی از حیث اتمام آموزش های دروس عملی و کارگاهی در سال تحصیلی وجود ندارد، گفت: بر اساس اصلاحیه آیین نامه آموزشی دوره متوسطه، تا پایان شهریور برای تکمیل آموزش‌هایی که هنوز به پایان نرسیده‌اند فرصت داریم.
کد خبر: ۱۳۲۲۹۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی آذرکیش در گفتگو با ایسنا با اشاره به روند تکمیل آموزش دروس عملی هنرستانی‌ ها اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌های صادره و به ویژه بخشنامه‌ای که ابتدای اریبهشت ماه از سوی مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش ارسال شده بود تا ۱۵ مرداد ماه برای تکمیل آموزش دروس عملی و کارگاهی هنرستان ها زمان هست و هنوز وقت داریم.

وی افزود: آموزش و ارزشیابی دروس عمومی، شایستگی‌ های غیرفنی و شایستگی‌های پایه فنی به شیوه غیرحضوری در پایه دهم و یازدهم و به شیوه حضوری در پایه دوازدهم انجام شده است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: درباره دروس عملی و کارگاهی نیز با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش به شیوه حضوری در مناطق زرد و آبی بلامانع است. همه مناطق یکسان نبودند و آموزش‌ها در استان ها و مناطق مختلف بوده است. اکنون آموزش‌ها در برخی مناطق به پایان رسیده و در برخی دیگر همچنان به شکل تراکمی ادامه دارد و تا ۱۵ مرداد هم مهلت داریم.

آذرکیش با بیان اینکه اگر شهرستانی در وضعیت نارنجی باشد باید منتظر بمانیم از این وضعیت خارج شود گفت: همچنین ممکن است ستاد ملی این اجازه را برای تکمیل آموزش‌ های مهارتی بدهد، ولی فعلا برای مناطق زرد و آبی مجوز داریم.

وی افزود: آیین نامه آموزشی دوره متوسطه نیز در شورای عالی آموزش و پرورش اصلاح شده و بر اساس آن دوره‌های آموزشی ما تا پایان شهریور قابلیت استمرار پیدا کرد. تبصره یک ماده ۴ آیین نامه آموزشی دوره متوسطه روزانه قبلا اینطور بود که ارائه و تکمیل استانداردهای مهارتی تا پایان شهریور همان سال به صورت رایگان بلامانع است که در اصلاحیه، شاخه فنی و حرفه‌ای و دروس شایستگی های فنی هم به آن افزوده شده و حتی اگر تا نیمه مرداد آموزش‌ها به اتمام نرسید تا پایان شهریور هم زمان هست.

مدیرکل دفتر آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که در مجموع جای نگرانی از حیث اتمام آموزش های دروس عملی و کارگاهی در سال تحصیلی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها