گروهک تروریستی داعش بیانیه‌ای علیه حماس به دلیل روابط این جنبش با ایران صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۵۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ابوحمزه القرشی» سخنگوی داعش بیانیه‌ای علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی در این بیانیه خواستار قیام علیه حماس به دلیل رابطه این جنبش با ایران شد.

در ادامه این گزارش آمده، داعش پیش‌تر نیز چندین بیانیه علیه حماس صادر کرده و این جنبش را «مرتد» خوانده بود.

سخنگوی داعش در ادامه سخنان ضبط شده و ۳۸ دقیقه‌ای خود به کشته شدن سرکرده بوکوحرام «ابوبکر شیکاو» واکنش نشان داد و گفت، کشته شدن «فتنه خوارج» را به شاخه داعش در غرب آفریقا تبریک می‌گوید.

در خردادماه امسال (۱۴۰۰) شاخه داعش در غرب آفریقا (ISWAP) در یک نوار صوتی که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار داد از کشته شدن ابوبکر شیکاو سرکرده بوکوحرام در نیجریه خبر داد.

طبق این گزارش، شخصی که در نوار صوتی ادعا می‌کند «ابومصعب البرناوی» سرکرده ISWAP است، می‌گوید که شیکاو حوالی ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت ماه) پس از منفجر کردن یک وسیله انفجاری در نبرد با شاخه داعش در غرب آفریقا در جنگل‌های شمال شرق نیجریه کشته شده است.

در این فایل صوتی شنیده می‌شود که شیکاوی به جای تسلیم تصمیم گرفت که با مواد منفجره خود را از بین ببرد و زمانی که شبه‌نظامیان داعش شیکاوی را اسیر کردند، از او خواستند که توبه کند و به این گروه بپیوندد.

دو فرد آشنا با البرناوی در گفتگو با رویترز تأیید کردند که صدای منتشر شده منتسب به رهبر شاخه داعش در غرب آفریقا است.

ابوبکر القرشی در ادامه سخنان خود، اعضای داعش در عراق را به ترور بیشتر قضات و افسران امنیتی در این کشور فرا می‌خواند و به آن‌ها وعده‌های مالی می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها