مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پایان تحریم آمریکا علیه کوبا را خواستار شد

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر خواسته خود مبنی بر اینکه آمریکا به تحریم علیه کوبا خاتمه دهد، تکرار کرد. این تازه‌ترین سری از رای‌گیری سالانه است که تاکید دارد این اقدام دوره جنگ سرد متوقف شود.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۴۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در این رای‌گیری ۱۸۴ کشور از مجموع ۱۹۳ عضو رای موافق دادند و ایالات متحده و رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کردند. سه کشور هم رای ممتنع دادند.

پیش از این رای‌گیری، "برونو ادواردو رودریگز پاریلا" وزیر خارجه کوبا گفت این تحریم مشکلات هاوانا را در طی شیوع پاندمی کرونا افزایش داد و دولت کوبا را ملزم به پیگیری راهکار‌هایی برای دارو‌های بسیار ضروری و تولید شده در ایالات متحده کرد که با افزایش سرسام آور هزینه‌ها منجر به عرضه نابرابر شد.

وزیر خارجه کوبا درباره آمریکا گفت: آن‌ها فکر کردند که اگر مردم کوبا را در معرض سختی قرار دهند و اگر رهبران مصنوعی را تحریک کنند که باعث بی نظمی و بی ثباتی شوند، می‌توانند یک جنبش سیاسی مجازی را درون جنبش اجتماعی به پا کنند تا بعداً آن را وارد دنیای واقعی کنند.

او افزود: آن‌ها در حال به راه انداختن یک کارزار تازه و یک انگیزه تازه از عدم تحمل ایدئولوژیک و یک حمله تازه وحشیانه علیه کسانی هستند که از حقیقت دفاع می‌کنند.

با رای‌گیری روز چهارشنبه، این بیست و نهمین بار بود که مجمع عمومی سازمان ملل خواستار پایان تحریم کوبا از سوی آمریکا میشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها