مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های صورت گرفته مراحل پایانی تحویل گیری 23 موج شکن های مردمی در حال انجام است.
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های صورت گرفته مراحل پایانی تحویل گیری 23 موج شکن های مردمی در حال انجام است.
کد خبر: ۱۳۲۲۷۲۶

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های صورت گرفته مراحل پایانی تحویل گیری 23 موج شکن های مردمی در حال انجام است.

عبدالرسول دریایی در نشستی که با حضور کارشناس بنادر و اعضای تحویل گیری موج شکن های مردمی سازمان شیلات ایران، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، رئیس گروه مدیریت بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان جاسک و کارشناسان اداره فنی و مهندسی شیلات هرمزگان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های ویژه صید و صیادی در استان هرمزگان گفت: این استان را با بهره مندی از چهار هزار و 530 فروند شناور صیادی،بالغ بر 32 هزار نفر صیاد،285 هزار تن صید سالیانه و 22 بندر صیادی می توان به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی کرد.

وی افزود: در جنوب کشور از مجموع 49 فقره موج شکن مردمی وجود دارد که 23 موج شکن به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

دریایی اعلام  کرد: با همکاری سازمان شیلات ایران ،اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و تلاش شیلات هرمزکان واگذاری این موج شکن ها به شیلات استان در مراحل پایانی قرار داد.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: از این میزان موج شکن واگذار شده به استان هرمزگان، 11 موج شکن در غرب استان، هشت موج شکن در شرق استان و چهار موج شکن در جزیره قشم است.
وی با بیان این که این موج شکن ها نقش مهمی در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و آبزی پروی دارند گفت: خوشبختانه این موج شکن ها  میتوانند نقش مهمی در ارائه خدمات و پشتیبانی به مزارع پرورش ماهی در قفس که از اولویت های مهم این اداره کل و بخش آبزی پروری است داشته باشند.

دریایی اظهارکرد: استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است که بی شک این موج شکن های مردمی نقش مهمی در پشتیبانی و خدمات دهی به مزارع پرورش ماهی در قفس استان دارد.

گفتنی است درسالهای اخیر با پیگیری شیلات ایران و استان و تلاش سرمایه گذاران استان هرمزگان به عنوان بزرگترین استان جنوبی کشور در زمینه صید و صیادی و پرورش آبزیان مطرح شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها