مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان:

صدور سند تک‌برگی مالکیت بدون استعلام از شهرداری

برای صدور سند تک‌برگی مالکیت در داخل محدوده شهر نیازی به استعلام شهرداری وجود ندارد.
برای صدور سند تک‌برگی مالکیت در داخل محدوده شهر نیازی به استعلام شهرداری وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۲۲۶۸۵

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه‌ قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: توسعه ثبت رسمی در کشور و تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقای نظم حقوقی، کاهش دعاوی و استفاده حداکثری از فن‌آوری‌های نوین برای افزایش ارایه خدمات ثبتی به نحو غیرحضوری، از اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

ناصر ناصری آذر با اشاره به افزایش ۳۵۰ درصدی تثبیت کاداستر در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، افزود: تا سال ۹۸ حدود ۱۲۶ هزار هکتار کاداستر اراضی در استان تثبیت شده بود و پارسال نیز ۵۶ هزار هکتار از اراضی تثبیت کاداستر شدند و در مجموع تاکنون ۱۲۸ هزار هکتار کاداستر در استان تثبیت شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش صدور اسناد منابع طبیعی، ادامه داد: سال ۹۸ در استان ۵۸ سند منابع طبیعی صادر شده بود که با رشد ۲۴۵۳ درصدی به ۱۴۸۱ سند در سال گذشته رسیده است. همچنین صدور سند وقفی استان در سال گذشته ۴۲۸ درصد رشد داشت، به طوری که از ۱۹۶ مورد در سال ۹۸ به ۱۰۳۴ فقره سند در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان از رتبه سوم استان در شاخص تعداد کل اسناد مالکیت صادره در کشور خبر داد و تصریح کرد: سال ۹۸ حدود ۳۶ هزار و ۶۴۲ سند مالکیت در استان صادر شده بود که با ۴۱ درصد افزایش به ۵۱ هزار و ۵۷۴ فقره سند مالکیت رسیده است.

ناصری‌آذر با تاکید بر اینکه تعویض سند مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی برای همه در شهرها و روستاها ضرورت قانونی دارد، یادآور شد: برای صدور سند تک‌برگی مالکیت در داخل محدوده شهر نیازی به استعلام شهرداری وجود ندارد ولی شهروندان توجه داشته باشند که برای تفکیک واحدهای آپارتمانی، دریافت پروانه پایان‌کار ساختمان ضروری است تا واحدها تفکیک شود.

وی در رابطه با صدور سند مالکیت تک‌برگی دولتی، عنوان کرد: با رشد ۷۸۰ درصدی در بخش صدور سند تک‌برگی مالکیت دولتی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، پارسال ۷۵۸۱ فقره سند مالکیت دولتی در استان صادر شده است. همچنین برای املاک و اراضی اداره‌کل آموزش‌وپرورش، علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی استان سند تک‌برگی به صورت رایگان صادر می‌شود.

این مسئول از الزام شهرداری‌ها برای دریافت سند تک‌برگی برای اراضی و املاک خود خبر داد و گفت: با وجود اینکه شهرداری‌ها نسبت به سایر ارگان‌ها و ادارات، املاک و اراضی بیشتری دارد ولی تاکنون کمتر از ۲۰ سند تک‌برگی برای آن صادر شده و کم‌ترین همکاری در استان برای دریافت سند تک‌برگی مربوط به این بخش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها