خورشید در تابیدنش نام از تو می گیرد

ویژه برنامه های روز ولادت حضرت رضا(ع) در حرم رضوی

آیت الله رئیسی در جشن بزرگ روز میلاد حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع):

گفتمان کشور باید مبتنی بر فرهنگ رضوی باشد

رئیس جمهور منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ویژگی‌های گفتمان رضوی و آموزه های امام رضا(ع) در این زمینه گفت: فرهنگ گفتمانی ما در کشور باید مبتنی بر فرهنگ رضوی باشد
کد خبر: ۱۳۲۲۶۱۳

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در جشن بزرگ روز میلاد حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) که با حضور آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س) و جمعی از زائران و مجاروان در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: خدا را شاکریم که در سالروز ولادت امام رضا(ع) در کنار مضجع نورانی این امام همام هستیم و این افتخار بزرگی است که نصیب ما شده تا در جمع زائران و مجاوران حضور داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت شناخت مقام امامت اظهار کرد: ما در پرتو وجود مقدس حجت خداوند است که معرفت کسب می‌کنیم و شناخت و کرامت انسان در سایه شناخت امام محقق می‌شود.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه کرامت ذاتی یا اکتسابی است، تصریح کرد: انسان بر اساس انسان بودن دارای کرامت ذاتی است، اما بخش دیگر وجود انسان دارای کرامت اکتسابی است که نیازمند کار و تلاش است در جهت شناخت و معرفت حجت خدا است.
رئیس جمهور منتخب مردم ایران ابراز کرد: تمام انسان‌ها از مقام کرامت اکتسابی برخوردار نیستند بلکه این کرامت به انسان‌هایی تعلق دارد که دل و جان و اخلاق و ذهن خود را با حجت خدا و آیات نورانی قرآن مرتبط سازند.
وی با بیان اینکه ما به دنبال کسب مقام کرامت هستیم تاکید کرد: بخشش مال، آبرو و جان جلوه‌های مختلفی از کرامت است و شهدا قبل از مقام شهادت دارای مقام کرامت بودند زیرا تمام داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در واقع امروزه تمام کسانی که مدعی خدمت هستند، خدمتگزار واقعی نیستند زیرا خدمت تعابیر مختلفی دارد، برخی از آنها نگاه مادی و منفعت‌گرا دارند، نوع دیگر نیز نگاه اومانیستی و انسان مدارانه به خدمت دارند و عده‌ای دیگر نیز خدمت را برای ذات خداوند می‌دانند و به تعبیری به دیگران در پرتو خدا دوستی توجه می‌کنند.
رئیس جمهور منتخب مردم تصریح کرد: محور دولت خدمت‌گزار، مردم هستند و تمام کارگزاران باید خود را خدمت‌گزار مردم بدانند همچنان‌که در سیره عملی امام علی(ع) خدمت به خلق خدا با نگاه الهی بود.

آیت الله رئیسی خدمت به مردم را شرط تشکیل دولت جدید دانست و گفت: راه خدا از میان خلق می‌گذرد و اگر کسی بخواهد رضایت خداوند را جلب کند باید خدمت‌گزار مردم باشد.
وی تاکید کرد: امروز همه باید بدانند که خدمت به مردم به نام علی بن موسی الرضا(ع) باید با حفظ کرامت انسانی انجام گیرد و هیچ کس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در اقتصاد باید محور کار عدالت باشد، ابراز کرد: در این دوره از انتخابات مردم به تحول، به ارزش‌های انقلاب و شکل‌گیری دولتی کارآمد رای دادند و این خواست مردم بود و بنده اجازه نخواهم داد هیچ حقی از آنان ضایع شود.
وی ابراز کرد: در دولت ما عدالت اقتصادی، عدالت در مسائل داخلی، عدالت در حوزه آموزش و مسائل اجتماعی مورد توجه است و مهم‌ترین مساله در سیاست خارجی حفظ کرامت انسان است.
رئیس قوه قضائیه کشور با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می‌فرمایند «لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند «خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند و به مردم بیاموزد و اگر مردم با کلام ما آشنا شوند از ما تبعیت می‌کنند.»

وی با تاکید بر اینکه هدف ما رفع دغدغه مردم در موضوع کروناست تصریح کرد: یکی از نخستین اقدامات در دولت جدید، موضوع واکسیناسیون عمومی است که از نخستین روز کاری مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و محافظت از جسم و جان مردم در دستور کار قرار می‌گیرد.
آیت الله رئیسی با تاکید بر رعایت اصل شایسته سالاری در انتخاب کابینه دولت جدید گفت: بر خود لازم می‌دانم به نام حضرت رضا(ع) آموزه‌های ایشان را در تمام شئون محور امور قرار دهم و به تمام همکاران در لایه‌های مختلف اداری نیز توصیه می‌کنم به این اصل مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: از ملت شریف ایران که در شرایط سخت کرونایی در انتخابات حضور یافتند، تقدیر و تشکر می‌کنم. هر چند عده‌ای در نظر داشتند این حضور را کم رنگ نشان دهند اما اینگونه نشد و مردم با شکوه هر چه تمام‌تر در این انتخابات شرکت کردند و حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها