روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد:

ضرورت استفاده از منابع ارزی برای تسریع واکسیناسیون عمومی

دویست و سی و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد. در ابتدای این جلسه با توجه به نزدیک شدن به مراحل پایانی مذاکرات احیای توافق برجام و روند موجود در این زمینه، بانک مرکزی گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای فعال‌سازی منابع ارزی بلوکه شده کشور پس از رفع تحریم‌ها در چرخه بازار مالی و سرمایه‌ای کشور ارایه کرد.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۳۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر ضرورت آمادگی برای ورود منابع ارزی آزاد شده کشور به فرایند‌های تبادلات مالی گفت: بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های دخیل در این موضوع می‌بایست بگونه‌ای برنامه ریزی کنند که جریان تامین کالا‌های اساسی و مواد اولیه تولید داخلی کشور به سرعت عملیاتی شود و مناسبات بانکی بین‌المللی در مسیر رونق تولید کشور راه‌اندازی شود.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی گزارشی از تقویت ناوگان ریلی و جاده‌ای برای تخلیه و حمل کالا‌های موجود در بنادر و گمرکات کشور ارایه کرد. براساس این گزارش، میزان حمل کالا‌ها در ۲ ماه گذشته، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رییس جمهور با قدردانی از تلاش دستگاه‌ها برای تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز تولید، علی‌رغم محدودیت‌های شدید تحریمی تاکید کرد: در این مرحله که کالا‌ها به بنادر و گمرکات کشور رسیده، لازم است با تسهیل در تشریفات ترخیص و حمل و اولویت‌دهی لازم، این کالا‌ها با سرعت بیش از پیش منتقل شود و به ادامه جریان روبه رشد تولید و تامین به موقع کالا‌های اساسی کمک کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها