نشست خبری آقای رئیسی به عنوان رئیس‌ جمهور منتخب در فاصله کوتاه بعد از پیروزی در رقابت‌ های انتخاباتی آن هم با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی که به طور معمول سوالات چالش‌ برانگیز در حوزه‌های بین‌المللی و موضوعات مرتبط با سیاست داخلی ایران را مطرح می‌کنند، در نوع خود حاکی از شجاعت بالای اوست.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۳۱

ما در دوره‌های گذشته کمتر شاهد بودیم روسای‌ جمهور منتخب بلافاصله بعد از انتخاب شدنشان در چنین نشست‌های خبری حضور پیدا کنند.

نوع سوالاتی که از ایشان شد تقریبا همان پرسش‌های چالشی‌ای بود که جبهه مقابل جمهوری اسلامی در عرصه رسانه‌ای مطرح می‌کند.

این موضوعات عمدتا مرتبط با مسائلی مثل حقوق بشر، سیاست خارجی ایران، اصلاح امور معیشتی و... است و فضای جلسه دیروز نشان داد آقای رئیسی آمادگی پاسخ دادن به این پرسش‌ها را داشتند.

به‌ویژه آن‌که در برابر رسانه‌های بین‌المللی که روابط ایران با غرب را به‌طور معمول به شکل ارباب رعیتی ترسیم می‌کنند، پاسخ رئیس‌جمهور منتخب قاطع بود.

به عنوان نمونه، پاسخ کوتاه و منفی ایشان به احتمال دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بسیار موثر بود و دقیقا قدرت و صلابت انقلاب اسلامی را نشان داد و حاکی از آن بود که ما هیچ تمنایی برای ملاقات با فردی مثل جو بایدن که حقوق ملت ایران را به این شکل پایمال کرده، نداریم.

این یک پاسخ بسیار با محتوا و پیام بسیار مهمی برای هیات حاکمه ایالات متحده آمریکا و حتی جهان لیبرال دموکراسی بود.

در مورد رویکرد تعاملی ایشان پیرامون انتخابات، گزینش و چینش اعضای هیات دولت هم به این موضوع اشاره شد که یک دولت کاملا انقلابی و پاکدست انتخاب خواهد شد.

این هم نکته بسیار مهمی بود، چون یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلی مردم همین است. از دیگر موضوعات مورد اشاره آقای رئیسی، تاکید بر برقراری ارتباط نزدیک با مردم بود.

پاسخ ایشان مبنی بر این‌که شنوای حرف مردم هستند، پاسخ دندان‌شکنی برای رسانه‌های غربی است که به طور معمول این‌گونه القا می‌کنند که در کشورهای جهان سوم، ارتباط دولت‌ها و ملت‌ها ناچیز است.

گرچه نمونه رفتارهای دولتمردان غربی و آمریکایی با مردم را هم شاهد هستیم و این ارتباط به شکلی پیش می‌رود که بیشتر باعث تضییع حقوق مردم است.

در عین حال، شنیدن این حرف‌ها با این صراحت، آن هم از زبان رئیس‌جمهور منتخب و رئیس دولت آینده، یک امتیاز مهم برای جمهوری اسلامی است و پیام روشنی را به جامعه جهانی ارسال می‌کند.

بیژن نوباوه - نماینده تهران / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها