یک تحلیلگر لبنانی در شبکه راشاتودی در واکنش به اظهارات مشاور وزارت خارجه سعودی علیه انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران او را به باد انتقاد گرفت و پاسخ محکمی به او داد.
کد خبر: ۱۳۲۲۲۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، «خلیل نصرالله» تحلیلگر لبنانی شبکه «روسیا الیوم» در پخش زنده یکی از برنامه‌های این شبکه درباره انتخابات ایران، در واکنش به اظهارات «سالم الیامی» مشاور سابق وزارت خارجه عربستان سعودی که ادعا کرد، انتخابات در ایران سالم نیست، او و نظام آل سعود را با پاسخی کوتاه منکوب کرد.

وی در واکنش به ادعای این مشاور آل سعود که سعی در زیر سوال بردن انتخابات ریاست‌ جمهوری اخیر در ایران داشت، گفت: «فقط ۲۰۰ تا ۲۲۰ شبکه فارسی زبان و رسانه‌های بین المللی علیه ایرانیان فعال بود تا آن‌ها را از شرکت در انتخابات منصرف کنند؛ جان بولتون را به یاد آورید که می خواست عید [سال میلادی سه سال پیش] را در تهران برگزار کند؛ اگر همه این‌ها را در نظر بگیریم.. متوجه شکوه این کار می‌شویم. لذا ایرانی‌ها حق دارند که از پیروزی بزرگ حرف بزنند».

این کارشناس و تحلیلگر در آنتن زنده شبکه روسیا الیوم تصریح کرد که حکومت ایران مورد حمله است و غربی‌ ها و آمریکایی‌ ها آرزوی نابودی این حکومت را دارند. زمانی که ایران تا به این اندازه مورد حمله است، طبیعی است که انتخابات اخیر به یک پیروزی بزرگ تعبیر شود زیرا حملات و فشارها علیه این کشور هرگز قطع نشده است.

نصرالله در ادامه با زیر سوال بردن سیستم پادشاهی و سلطنتی در عربستان سعودی به کنایه، این مقام سعودی را خطاب قرار داد و گفت: «شما انتخابات برگزار کنید، اگر دو درصد هم شرکت کردند ما می‌گوییم بزرگترین انتخابات تاریخ را شما رقم زدید». وی سپس با لبخند ادامه داد: «حتما می‌دانید که در برخی کشورها اصلا انتخاباتی برگزار نمی‌شود».

این تحلیلگر سیاسی در خصوص اختلافات سلیقه سیاسی در داخل ایران نیز گفت که اختلافات سیاسی در این کشور، هرگز امنیت آن را به خطر نمی‌اندازد و مردم ایران و حاکمیت آن را از مسائل مهم و استراتژیک منطقه دور نمی‌کند. این اختلافات موجب نخواهد شد که ایرانی‌ها از سیاست‌های خارجی خود عقب‌نشینی کنند بلکه روشن است که آنها در مسائل و سیاست‌های کلی خارجی، رویکرد یکپارچه‌ای دارند. آنچه که در مراسم تشییع شهید سلیمانی دیده شد، نشان داد که ایرانی‌ها چه رویکردی دارند.

وی سپس به اختلافات سیاسی داخلی در آمریکا اشاره کرد و گفت:« این‌که در ایران در مسائل داخلی اختلاف سلیقه باشد، طبیعی است. در آمریکا هم دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با هم اختلاف دارند آیا این به معنای آن است که آمریکا سقوط می‌کند؟ خیر».

سالم الیامی به عنوان تحلیلگر امور بین‌الملل در این برنامه، انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران را نمایشی توصیف کرد و گفت که این انتخابات نتیجه‌اش از پیش مشخص بود و چیزی که این نظریه را تایید می‌کند، غیبت مردم از انتخابات است.

وی مدعی شد که تمامی پیشرفت‌هایی که ایران از آن سخن می‌گوید، «صوری و فریبکاری» است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها