وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و افغانستان امروز در نشستی سه جانبه، بر مشارکت فعال سه کشور در روند صلح افغانستان و مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کردند.
کد خبر: ۱۳۲۱۹۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نشست سه جانبه محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و محمد حنیف اتمر وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و افغانستان امروز (یکشنبه) در شهر آنتالیای برگزار شد.

محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه در توئیتی تجارت، ترانزیت، مهاجرت، قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم را از جمله مباحث مورد گفتگو در این نشست عنوان کرد.



همکاری‌های ترانزیتی با افغانستان از طریق مسیر‌های ارتباطی ایران و نیز توسعه همکاری‌های اقتصادی با این کشور از دیگر توافقات این نشست بود.

در پایان نشست، بیانیه سه جانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و افغانستان صادر شد.
 
تأکید ظریف، چاووش اوغلو و اتمر بر مشارکت فعال در روند صلح افغانستان و مبارزه با تروریسم

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا روز پنجشنبه ۲۷ خرداد وارد این شهر ترکیه شد. وی طی دو روز اخیر با برخی مقامات حاضر از جمله وزرای خارجه عراق، ونزوئلا، افغانستان، کرواسی، پاکستان، تاجیکستان، لهستان، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه در بدو ورود به آنتالیا از برگزاری نشست سه جانبه با همتایان ترکیه‌ای و افغانستانی خود خبر داده بود.

وزارت خارجه ترکیه نیز شامگاه جمعه از برگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان، ترکیه و ایران در آنتالیا در روز یکشنبه برای بحث درباره تحولات روند صلح در افغانستان خبر داد.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف و محمد حنیف اتمر وزرای امور خارجه ایران و افغانستان روز جمعه) ۲۸ خرداد در آنتالیا و در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار و به گفتگو نشستند. وزیر امور خارجه در دیدار همتای افغانستانی ضمن اعلام آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان، بر ضرورت همکاری همه جریان‌های سیاسی داخل این کشور در بازگرداندن امنیت با ثبات به افغانستان تأکید کرد.

ظریف و چاووش اوغلو نیز دیروز (شنبه) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار و گفتگو کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها