مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه حصول توافق در وین به نفع همه است، خواستار انعطاف تمام طرف های مذاکره کننده برای رسیدن به یک توافق درخصوص برجام شد.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۱۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای درباره دیدار روز جمعه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه مجمع دیپلماتیک آنتالیا تصریح کرد که دو طرف در این دیدار درباره روند مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی و بر تعهد کامل خود به ادامه مذاکرات وین تاکید کردند.

بنابر گزارش وب سایت اتحادیه اروپا، در ادامه این بیانیه آمده است: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به عنوان هماهنگ‌کننده اجرای برجام از پیشرفت‌های به دست آمده طی هفته‌های گذشته درخصوص بازگشت آمریکا به برجام و چگونگی تضمین اجرای کامل و موثر این توافق از سوی تمام طرف‌ها استقبال کرده است.

همچنین در این بیانیه آمده است: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اهمیت استفاده از این فرصت سیاسی تاکید کرد و از همه طرف‌ها خواست تا برای رسیدن به توافقی که در راستای منافع همگان خواهد بود از خود انعطاف‌پذیری نشان دهند.

آنطور که در این بیانیه آمده است، بورل همچنین باتوجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران خواستار ادامه تعهد جمهوری اسلامی به برجام شده است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است که جوزپ بورل و محمدجواد ظریف درباره وضعیت افغانستان در شرایط خروج نیرو‌های بین المللی از این کشور و مشارکت و تعهد جامعه بین الملل به برقراری صلح در منطقه رایزنی کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها